Dom i mieszkanie – proste zgłoszenie, sprawna likwidacja szkód

Zgłoś swoją sprawę online – dzięki temu obsłużymy ją szybciej.
Wybierz zdarzenie i sprawdź, jakie dokumenty nam dostarczyć. W trakcie rozpatrywania roszczenia możemy potrzebować dodatkowej dokumentacji. Podaj swój nr telefonu lub adres email. To ułatwi nam wzajemną komunikację i przyspieszy proces rozpatrywania zgłoszenia.
Zgłoś szkodę
opłata za połączenie zgodna z taryfą Twojego operatora
Zadzwoń +48 224 224 224
Dokumenty do szkody
Wybierz zdarzenie i sprawdź, jakie dokumenty nam dostarczyć. W trakcie rozpatrywania roszczenia możemy potrzebować dodatkowej dokumentacji. Podaj swój nr telefonu lub adres email. To ułatwi nam wzajemną komunikację i przyspieszy proces rozpatrywania zgłoszenia.
Co zrobić po szkodzie
  • Zabezpiecz budynek przed powiększaniem się szkody (zakryj dach na uszkodzonej powierzchni/wypompuj wodę).
  • Zrób zdjęcia uszkodzonego mienia.
  • Jeśli to możliwe, pozostaw miejsce powstania szkody bez zmian – za wyjątkiem sytuacji, gdy te zmiany są niezbędne, aby zabezpieczyć Twoje mienie przed dalszymi uszkodzeniami.
  • Zgłoś do nas szkodę. Możesz to zrobić online - skorzystaj z linku poniżej.
  • Skompletuj dokumenty i prześlij je do nas. Po zgłoszeniu szkody powiemy Ci, jak to możesz zrobić.
Dokumenty i informacje potrzebne do likwidacji szkody
  • Numer rachunku bankowego
  • Opis zakresu szkody (np.: uszkodzenie dachu, zerwane rynny, uszkodzona elewacji)
  • Wymiary uszkodzonych elementów: długość, szerokość oraz wysokość uszkodzonych elementów lub budynków lub ich szkice wraz z wymiarami
  • Wymiary uszkodzeń (np.: zerwana połowa dachu, uszkodzona elewacja jednej ściany, urwana rynna – 3 m)
  • Rodzaj użytego materiału budowlanego do wykończenia (np.: blacho-dachówka, rynna PCV, tynk cienkowarstwowy akrylowy)
  • Zdjęcia wykonane zgodnie z poniższymi wskazówkami
  • rób zdjęcia przy dobrym oświetleniu - jeżeli jest taka potrzeba, użyj lampy błyskowej lub dodatkowego oświetlenia,
  • zastosuj zasadę od ogółu do szczegółu (np. zrób zdjęcie całego budynku z widoczną uszkodzoną częścią; zdjęcie uszkodzonego miejsca, np. uszkodzonej części dachu, ściany z naciekiem lub urwanej rynny; a następnie ujmij na zdjęciach szczegóły uszkodzeń, np. odchodząca farba.

Możemy prosić Cię o dokumenty spoza tej listy, jeśli okażą się niezbędne do ustalenia okoliczności szkody oraz jej wysokości. 

Co zrobić po szkodzie
  • Zrób zdjęcia uszkodzonego mienia.
  • Jeśli to możliwe, pozostaw miejsce powstania szkody bez zmian – za wyjątkiem sytuacji, gdy te zmiany są niezbędne, aby zabezpieczyć Twoje mienie przed dalszymi uszkodzeniami. Uprzątnięte rzeczy złóż w jednym miejscu.
  • Zgłoś do nas szkodę – skorzystaj z linku poniżej.
  • Skompletuj dokumenty i prześlij je do nas. Po zgłoszeniu szkody powiemy Ci, jak to możesz zrobić.
Dokumenty i informacje potrzebne do likwidacji szkody
  • Numer rachunku bankowego
  • Wymiary pomieszczeń: długość, szerokość oraz wysokość lub szkic pomieszczenia z wymiarami
  • Wymiary zacieków: długość oraz szerokość mierzona w najdłuższym i najszerszym miejscu
  • Rodzaj użytego materiału do wykończenia wnętrza (np. farba akrylowa, gładź gipsowa, panele podłogowe)
  • Zdjęcia wykonane zgodnie z poniższymi wskazówkami
  • rób zdjęcia przy dobrym oświetleniu - jeżeli jest taka potrzeba, użyj lampy błyskowej lub dodatkowego oświetlenia,
  • zastosuj zasadę od ogółu do szczegółu (np. zrób zdjęcie całego pomieszczenia z przeciwnego rogu pomieszczenia w stosunku do miejsca szkody, następnie zdjęcie uszkodzonego miejsca tj. powierzchni plamy zalania, a na koniec zdjęcie szczegółów: purchli, odparzeń, pleśni czy grzyba.

Możemy prosić Cię o dokumenty spoza tej listy, jeśli okażą się niezbędne do ustalenia okoliczności szkody oraz jej wysokości.

Co zrobić po szkodzie
  • Skontaktuj się z osobą odpowiedzialną za szkodę i/lub z administracją budynku, żeby ustalić i usunąć przyczynę szkody.
  • Zrób zdjęcia uszkodzonego mienia.
  • Zabezpiecz mieszkanie lub lokal przed powiększaniem się szkody (usuń wodę).
  • Jeśli to możliwe, pozostaw miejsce powstania szkody bez zmian– za wyjątkiem sytuacji, gdy te zmiany są niezbędne, aby zabezpieczyć Twoje mienie przed dalszymi uszkodzeniami. Uprzątnięte rzeczy złóż w jednym miejscu.
  • Zgłoś do nas szkodę – skorzystaj z linku poniżej.
  • Skompletuj dokumenty i prześlij je do nas. Po zgłoszeniu szkody powiemy Ci, jak to możesz zrobić.
Zadzwoń, aby zgłosić szkodę wyrządzoną przez osobę ubezpieczoną w Allianz 
Dokumenty i informacje potrzebne do likwidacji szkody
  • Dokument, który potwierdzi odpowiedzialność za szkodę (np. potwierdzenie przez sprawcę, administrację lub wspólnotę)
  • Numer rachunku bankowego
  • Wymiary pomieszczeń: długość, szerokość oraz wysokość lub szkic pomieszczenia z wymiarami
  • Dokument, który potwierdzi własność lub inne prawo do odbioru odszkodowania (akt notarialny, nr księgi wieczystej, rachunek za energię itp.)
  • Wymiary zacieków: długość oraz szerokość mierzona w najdłuższym i najszerszym miejscu
  • Rodzaj użytego materiału do wykończenia wnętrza (np. farba akrylowa, gładź gipsowa, panele podłogowe)
  • Zdjęcia wykonane zgodnie z poniższymi wskazówkami
  • rób zdjęcia przy dobrym oświetleniu - jeżeli jest taka potrzeba, użyj lampy błyskowej lub dodatkowego oświetlenia,
  • zastosuj zasadę od ogółu do szczegółu (np. zrób zdjęcie całego pomieszczenia z przeciwnego rogu pomieszczenia w stosunku do miejsca szkody, następnie zdjęcie uszkodzonego miejsca tj. powierzchni plamy zalania, a na koniec zdjęcie szczegółów: purchli, odparzeń, pleśni czy grzyba.

Możemy prosić Cię o dokumenty spoza tej listy, jeśli okażą się niezbędne do ustalenia okoliczności szkody oraz jej wysokości.

Co zrobić po szkodzie
  • Jeśli to możliwe pozostaw miejsce powstania szkody bez zmian, chyba że te zmiany są niezbędne do zabezpieczenia przed dalszymi uszkodzeniami. Uprzątnięte rzeczy złóż w jednym miejscu;
  • Zrób zdjęcia uszkodzonego mienia.
  • Zgłoś do nas szkodę – skorzystaj z linku poniżej.
  • Skompletuj dokumenty i prześlij je do nas. Po zgłoszeniu szkody powiemy Ci, jak to możesz zrobić.
Dokumenty i informacje potrzebne do likwidacji szkody
  • Numer rachunku bankowego
  • Wymiary uszkodzonego przedmiotu szklanego
  • Kosztorys przedwykonawczy lub rachunek za naprawę]
  • Zdjęcia wykonane zgodnie z poniższymi wskazówkami
  • rób zdjęcia przy dobrym oświetleniu - jeżeli jest taka potrzeba, użyj lampy błyskowej lub dodatkowego oświetlenia,
  • zastosuj zasadę od ogółu do szczegółu (np. zrób zdjęcie okna z dystansu, potem zdjęcie uszkodzonego miejsca, np. pękniętej powierzchni).

Możemy prosić Cię o dokumenty spoza tej listy, jeśli okażą się niezbędne do ustalenia okoliczności szkody oraz jej wysokości.

Co zrobić po szkodzie
  • Pozostaw uszkodzone sprzęty (są potrzebne, żeby oszacować szkodę).
  • Zgłoś do nas szkodę – skorzystaj z linku poniżej.
  • Skompletuj dokumenty i prześlij je do nas. Po zgłoszeniu szkody powiemy Ci, jak to możesz zrobić.
Dokumenty i informacje potrzebne do likwidacji szkody
  • Numer rachunku bankowego
  • Faktury pierwotnego zakupu uszkodzonego przedmiotu (czyli przedmiotu szkody)
  • Wykaz uszkodzonych ruchomości (data zakupu, wartość)
  • Zdjęcia wykonane zgodnie z poniższymi wskazówkami:
  • rób zdjęcia przy dobrym oświetleniu - jeżeli jest taka potrzeba, użyj lampy błyskowej lub dodatkowego oświetlenia,
  • w przypadku uszkodzonego sprzętu sfotografuj tabliczkę znamionową.

Możemy prosić Cię o dokumenty spoza tej listy, jeśli okażą się niezbędne do ustalenia okoliczności szkody oraz jej wysokości.

Co zrobić po szkodzie
  • Powiadom policję.
  • Jeśli to możliwe, pozostaw miejsce powstania szkody bez zmian– za wyjątkiem sytuacji, gdy te zmiany są niezbędne, aby zabezpieczyć Twoje mienie przed dalszymi uszkodzeniami. Uprzątnięte rzeczy złóż w jednym miejscu.
  • Zrób zdjęcia uszkodzonego mienia.
  • Zgłoś do nas szkodę – skorzystaj z linku poniżej.
  • Skompletuj dokumenty i prześlij je do nas. Po zgłoszeniu szkody powiemy Ci, jak to możesz zrobić.
Dokumenty i informacje potrzebne do likwidacji szkody
  • Numer rachunku bankowego
  • Zdjęcia wykonane zgodnie z poniższymi wskazówkami:
  • rób zdjęcia przy dobrym oświetleniu - jeżeli jest taka potrzeba, użyj lampy błyskowej lub dodatkowego oświetlenia,
  • zastosuj zasadę od ogółu do szczegółu (3-5 zdjęć dokumentujących uszkodzenia – z dalszej odległości i zbliżenia)
  • Wymiary powstałych uszkodzeń (szerokość, długość i wysokość)
  • Wykaz uszkodzonych ruchomości (data zakupu, wartość)

Możemy prosić Cię o dokumenty spoza tej listy, jeśli okażą się niezbędne do ustalenia okoliczności szkody oraz jej wysokości.

Co zrobić po szkodzie
  • Powiadom policję.
  • Zrób zdjęcia uszkodzonych zabezpieczeń (np. okna, drzwi, zamki, kraty, żaluzje).
  • Zabezpiecz miejsce szkody – jeśli zostały uszkodzone zamki wymień je.
  • Jeśli to możliwe, pozostaw miejsce powstania szkody bez zmian – za wyjątkiem sytuacji, gdy te zmiany są niezbędne, aby zabezpieczyć Twoje mienie przed dalszymi uszkodzeniami. Uprzątnięte rzeczy złóż w jednym miejscu.
  • Zgłoś do nas szkodę – skorzystaj z linku poniżej.
  • Skompletuj dokumenty i prześlij je do nas. Po zgłoszeniu szkody powiemy Ci, jak to możesz zrobić.
Dokumenty i informacje potrzebne do likwidacji szkody
  • Numer rachunku bankowego
  • Zdjęcia wykonane zgodnie z poniższymi wskazówkami
  • rób zdjęcia przy dobrym oświetleniu - jeżeli jest taka potrzeba, użyj lampy błyskowej lub dodatkowego oświetlenia,
  • zastosuj zasadę od ogółu do szczegółu (3-5 zdjęć dokumentujących uszkodzenia – z dalszej odległości i zbliżenia)
  • Wymiary powstałych uszkodzeń (szerokość, długość i wysokość)
  • Wykaz uszkodzonych i skradzionych ruchomości (data zakupu, wartość)

Możemy prosić Cię o dokumenty spoza tej listy, jeśli okażą się niezbędne do ustalenia okoliczności szkody oraz jej wysokości.

Status szkody
Status zgłoszonej szkody z ubezpieczenia Mój Dom sprawdzisz w aplikacji Asystent Szkody. 
Na bieżąco możesz śledzić proces likwidacji szkody. Aplikacji nie musisz pobierać na telefon. Do aplikacji będziesz wchodzić przez link, który prześlemy Ci po zgłoszeniu szkody.
Częste pytania
Opisz nam dokładnie co się stało (np. na skutek intensywnych opadów deszczu zalany został mój garaż), w jaki sposób doszło do zdarzenia, jakie pomieszczenia zostały uszkodzone, podaj nam wymiary tych pomieszczeń, wymień meble, sprzęty oraz inne ruchomości które zostały uszkodzone. Szczegółowy opis przyspieszy i ułatwi nam likwidację Twojej szkody.

Wpisz osiem ostatnich cyfr swojego numeru polisy.

Jeśli numer Twojej polisy to 260-12341234, to wpisz 12341234

  • Jeśli to możliwe, zabezpiecz miejsce szkody tak, żeby nie powiększała swoich rozmiarów (np. zakręć dopływ wody).
  • Jak najszybciej zgłoś do nas szkodę przez Internet.
  • Zrób kilka zdjęć zalanych pomieszczeń (zdjęcia poglądowe całych pomieszczeń) oraz zdjęcia samego miejsca zalania.
  • Spisz wymiary pomieszczeń (długość, szerokość, wysokość) oraz wymiary samego zalania.
  • Zrób zdjęcia uszkodzonych przedmiotów. Jeśli uszkodzone zostały sprzęty AGD/RTV zrób zdjęcia tych sprzętów oraz zdjęcia tabliczki na której znajduje się marka i model urządzenia.
  • Spisz wszystkie uszkodzone sprzęty oraz ruchomości.
  • Zdjęcia przekaż nam za pomocą Asystenta Szkody lub - jeśli nie jest to możliwe - wyślij na adres szkody@allianz.pl, podaj w tytule maila numer szkody. To ułatwi nam zebranie dokumentów szkody. Nie przesyłaj maili większych niż 10MB.
  • Na podstawie Twojego zgłoszenia zdecydujemy, czy potrzebne będą dodatkowe oględziny rzeczoznawcy. Jeśli nie, po wykonaniu tych kroków możesz posprzątać zalane pomieszczenia.
  • Nie wyrzucaj uszkodzonych sprzętów, możliwe, że będziemy chcieli je obejrzeć w trakcie likwidacji szkody. Te sprzęty będzie można wyrzucić po rozliczeniu szkody.
To zależy od rozmiaru szkody i analizy sprawy przez likwidatora. Jeśli na podstawie zdjęć i opisu szkody likwidator wyceni szkodę, nie ma potrzeby wysyłania rzeczoznawcy. W takiej sytuacji likwidator po analizie dokumentacji wypłaci odszkodowanie bez oględzin. 
Rzeczoznawca skontaktuje się z Tobą w ciągu 2 dniu roboczych. Ze względu na duże natężenie nagłych zjawisk pogodowych mogą wystąpić opóźnienia, prosimy czekaj na telefon od rzeczoznawcy. 
Tak jak napisaliśmy w Asystencie Szkody, ze względu na duże natężenie nagłych zjawisk pogodowych, zdarza się, że zajmujemy się większą niż zwykle liczbą roszczeń. Rozpatrujemy szkody tak szybko, jak to możliwe. Przykro nam, jeśli w tym czasie spotkasz się z opóźnieniami i utrudnieniami. Przepraszamy i prosimy o wyrozumiałość.

Szkodę zgłosisz najszybciej przez formularz na naszej stronie internetowej.

Wypełnij formularz online, pobierz druk zgłoszenia, wypełnij i zapisz na komputerze, załącz do formularza druk zgłoszenia oraz skany innych dokumentów. Wyślij zgłoszenie i czekaj na kontakt z Allianz.