Dom i mieszkanie – proste zgłoszenie, sprawna likwidacja szkód

Zgłoś swoją sprawę online – dzięki temu obsłużymy ją szybciej.
Wybierz zdarzenie i sprawdź, jakie dokumenty nam dostarczyć. W trakcie rozpatrywania roszczenia możemy potrzebować dodatkowej dokumentacji. Podaj swój nr telefonu lub adres email. To ułatwi nam wzajemną komunikację i przyspieszy proces rozpatrywania zgłoszenia.
Zgłoś szkodę
opłata za połączenie zgodna z taryfą Twojego operatora
Zadzwoń +48 224 224 224
Dokumenty do szkody
Wybierz zdarzenie i sprawdź, jakie dokumenty nam dostarczyć. W trakcie rozpatrywania roszczenia możemy potrzebować dodatkowej dokumentacji. Podaj swój nr telefonu lub adres email. To ułatwi nam wzajemną komunikację i przyspieszy proces rozpatrywania zgłoszenia.
Aby zgłosić tę szkodę, przygotuj: 
  1. Numer rachunku bankowego
  2. Opis zakresu szkody np.: uszkodzenie dachu, zerwane rynny, uszkodzona elewacji
  3. Wymiary uszkodzonych elementów: długość, szerokość oraz wysokość lub szkic budynku, budowli lub elementów uszkodzonych wraz z wymiarami
  4. Wymiary uszkodzeń, np.: zerwanie połowy dachu, uszkodzenie elewacji jednej ściany, urwanie 3 m rynny
  5. Rodzaj użytego materiału budowlanego do wykończenia, np.: blacho-dachówka, rynna PCV, tynk cienkowarstwowy akrylowy
  6. Zdjęcia wykonane wg instrukcji:
  1. – Wykonaj zdjęcia przy dobrym oświetleniu. Jeżeli jest taka potrzeba użyj lampy błyskowej lub dodatkowego oświetlenia.
    – Wykonuj zdjęcia wg zasady od ogółu do szczegółu, np. zdjęcie całego budynku (rzut na uszkodzoną część); zdjęcie miejsca szkody (np. uszkodzona część dachu, ściany, urwana rynna), zdjęcie szczegółów
Aby zgłosić tę szkodę, przygotuj: 
  1.  
  2. Numer rachunku bankowego
  3. Wymiary pomieszczeń: długość, szerokość oraz wysokość lub szkic pomieszczenia z wymiarami
  4. Wymiary i ilość otworów (okien, drzwi) – w przypadku zalania ścian i sufitu
  5. Wymiary zacieków. Długość oraz szerokość mierzona w najdłuższym i najszerszym miejscu
  6. Rodzaj użytego materiału do wykończenia wnętrza (np. farba akrylowa, gładź gipsowa, panele podłogowe)
  7. Zdjęcia wykonane wg instrukcji:
    – Wykonaj zdjęcia przy dobrym oświetleniu. Jeżeli jest taka potrzeba użyj lampy błyskowej lub dodatkowego oświetlenia.
    – Wykonuj zdjęcia wg zasady od ogółu do szczegółu, np. zdjęcie całego pomieszczenia (np. z przeciwnego rogu pomieszczenia w stosunku do miejsca szkody), zdjęcie miejsce szkody (np. powierzchnie plamy zalania), zdjęcie szczegółów (np. purchle, odparzenia, pleśń i grzyb)

W indywidualnych przypadkach Allianz zastrzega sobie prawo rozszerzenia listy dokumentów niezbędnych do ustalenia okoliczności szkody oraz jej wysokości.

Aby zgłosić tę szkodę, przygotuj: 
  1. Dokument potwierdzenie przez sprawcę/administrację/wspólnotę
  2. Numer rachunku bankowego
  3. Wymiary pomieszczeń: długość, szerokość oraz wysokość lub szkic pomieszczenia z wymiarami
  4. Wymiary i liczbę otworów (okien, drzwi) – w przypadku zalania ścian i sufitu
  5. Wymiary zacieków. Długość oraz szerokość mierzona w najdłuższym i najszerszym miejscu
  6. Rodzaj użytego materiału do wykończenia wnętrza (np. farba akrylowa, gładź gipsowa, panele podłogowe)
  7. Zdjęcia wykonane wg instrukcji:
    – Wykonaj zdjęcia przy dobrym oświetleniu. Jeżeli jest taka potrzeba użyj lampy błyskowej lub dodatkowego oświetlenia.
    – Wykonuj zdjęcia wg zasady od ogółu do szczegółu, np. zdjęcie całego pomieszczenia (np. z przeciwnego rogu pomieszczenia w stosunku do miejsca szkody), zdjęcie miejsce szkody (np. powierzchnie plamy zalania), zdjęcie szczegółów (np. purchle, odparzenia, pleśń i grzyb)
  8. W indywidualnych przypadkach Allianz zastrzega sobie prawo rozszerzenia listy dokumentów niezbędnych do ustalenia okoliczności szkody oraz jej wysokości.
Aby zgłosić tę szkodę, przygotuj: 
  1.  
  2. Numer rachunku bankowego
  3. Zdjęcia wykonane wg instrukcji:
    – Wykonaj zdjęcia przy dobrym oświetleniu. Jeżeli jest taka potrzeba, użyj lampy błyskowej lub dodatkowego oświetlenia
    – Wykonuj zdjęcia wg zasady od ogółu do szczegółu, np. zdjęcie okna, zdjęcie miejsca szkody (np. pęknięta powierzchnia) – maksymalnie 3
  4. Wymiar uszkodzonego przedmiotu szklanego
  5. Kosztorys przedwykonawczy lub rachunek za naprawę

W indywidualnych przypadkach Allianz zastrzega sobie prawo rozszerzenia listy dokumentów niezbędnych do ustalenia okoliczności szkody oraz jej wysokości.

Aby zgłosić tę szkodę, przygotuj: 
  1.  
  2. Numer rachunku bankowego
  3. Zdjęcia wykonane wg instrukcji:
    – Wykonaj zdjęcia przy dobrym oświetleniu. Jeżeli jest taka potrzeba, użyj lampy błyskowej lub dodatkowego oświetlenia.
    – W przypadku uszkodzonego sprzętu sfotografuj tabliczkę znamionową.
  4. Faktury pierwotnego zakupu przedmiotu szkody
  5. Opinia z serwisu określająca przyczynę, zakres oraz koszt naprawy
  6. Wykaz uszkodzonych ruchomości (faktura, data zakupu, wartość)
  7. Wartość roszczenia

W indywidualnych przypadkach Allianz zastrzega sobie prawo rozszerzenia listy dokumentów niezbędnych do ustalenia okoliczności szkody oraz jej wysokości.

Aby zgłosić tę szkodę, przygotuj: 
  1.  
  2. Numer rachunku bankowego
  3. Zdjęcia wykonane wg instrukcji:
    – Wykonaj zdjęcia przy dobrym oświetleniu. Jeżeli jest taka potrzeba, użyj lampy błyskowej lub dodatkowego oświetlenia.
    – Wykonuj zdjęcia wg zasady od ogółu do szczegółu – 3-5 zdjęć dokumentujących uszkodzenia
  4. Wymiary powstałych uszkodzeń (szerokość/długość/wysokość)
  5. Wykaz uszkodzonych ruchomości (faktura, data zakupu, wartość)
  6. Wysokość roszczenia

W indywidualnych przypadkach Allianz zastrzega sobie prawo rozszerzenia listy dokumentów niezbędnych do ustalenia okoliczności szkody oraz jej wysokości.

Aby zgłosić tę szkodę, przygotuj: 
  1.  
  2. Numer rachunku bankowego
  3. Zdjęcia wykonane wg instrukcji:
    – Wykonaj zdjęcia przy dobrym oświetleniu. Jeżeli jest taka potrzeba, użyj lampy błyskowej lub dodatkowego oświetlenia.
    – Wykonuj zdjęcia wg zasady od ogółu do szczegółu – 3-5 zdjęć dokumentujących uszkodzenia
  4. Wymiary powstałych uszkodzeń (szerokość/długość/wysokość)
  5. Wykaz uszkodzonych i skradzionych ruchomości (faktura, data zakupu, wartość)
  6. Wysokość roszczenia

W indywidualnych przypadkach Allianz zastrzega sobie prawo rozszerzenia listy dokumentów niezbędnych do ustalenia okoliczności szkody oraz jej wysokości.

Status szkody
Status zgłoszonej szkody z ubezpieczenia Mój Dom sprawdzisz w aplikacji Asystent Szkody. 
Na bieżąco możesz śledzić proces likwidacji szkody. Aplikacji nie musisz pobierać na telefon. Do aplikacji będziesz wchodzić przez link, który prześlemy Ci po zgłoszeniu szkody.
Częste pytania
Opisz nam dokładnie co się stało (np. na skutek intensywnych opadów deszczu zalany został mój garaż), w jaki sposób doszło do zdarzenia, jakie pomieszczenia zostały uszkodzone, podaj nam wymiary tych pomieszczeń, wymień meble, sprzęty oraz inne ruchomości które zostały uszkodzone. Szczegółowy opis przyspieszy i ułatwi nam likwidację Twojej szkody.

Wpisz osiem ostatnich cyfr swojego numeru polisy.

Jeśli numer Twojej polisy to 260-12341234, to wpisz 12341234

  • Jeśli to możliwe, zabezpiecz miejsce szkody tak, żeby nie powiększała swoich rozmiarów (np. zakręć dopływ wody).
  • Jak najszybciej zgłoś do nas szkodę przez Internet.
  • Zrób kilka zdjęć zalanych pomieszczeń (zdjęcia poglądowe całych pomieszczeń) oraz zdjęcia samego miejsca zalania.
  • Spisz wymiary pomieszczeń (długość, szerokość, wysokość) oraz wymiary samego zalania.
  • Zrób zdjęcia uszkodzonych przedmiotów. Jeśli uszkodzone zostały sprzęty AGD/RTV zrób zdjęcia tych sprzętów oraz zdjęcia tabliczki na której znajduje się marka i model urządzenia.
  • Spisz wszystkie uszkodzone sprzęty oraz ruchomości.
  • Zdjęcia przekaż nam za pomocą Asystenta Szkody lub - jeśli nie jest to możliwe - wyślij na adres szkody@allianz.pl, podaj w tytule maila numer szkody. To ułatwi nam zebranie dokumentów szkody. Nie przesyłaj maili większych niż 10MB.
  • Na podstawie Twojego zgłoszenia zdecydujemy, czy potrzebne będą dodatkowe oględziny rzeczoznawcy. Jeśli nie, po wykonaniu tych kroków możesz posprzątać zalane pomieszczenia.
  • Nie wyrzucaj uszkodzonych sprzętów, możliwe, że będziemy chcieli je obejrzeć w trakcie likwidacji szkody. Te sprzęty będzie można wyrzucić po rozliczeniu szkody.
To zależy od rozmiaru szkody i analizy sprawy przez likwidatora. Jeśli na podstawie zdjęć i opisu szkody likwidator wyceni szkodę, nie ma potrzeby wysyłania rzeczoznawcy. W takiej sytuacji likwidator po analizie dokumentacji wypłaci odszkodowanie bez oględzin. 
Rzeczoznawca skontaktuje się z Tobą w ciągu 2 dniu roboczych. Ze względu na duże natężenie nagłych zjawisk pogodowych mogą wystąpić opóźnienia, prosimy czekaj na telefon od rzeczoznawcy. 
Tak jak napisaliśmy w Asystencie Szkody, ze względu na duże natężenie nagłych zjawisk pogodowych, zdarza się, że zajmujemy się większą niż zwykle liczbą roszczeń. Rozpatrujemy szkody tak szybko, jak to możliwe. Przykro nam, jeśli w tym czasie spotkasz się z opóźnieniami i utrudnieniami. Przepraszamy i prosimy o wyrozumiałość.

Szkodę zgłosisz najszybciej przez formularz na naszej stronie internetowej.

Wypełnij formularz online, pobierz druk zgłoszenia, wypełnij i zapisz na komputerze, załącz do formularza druk zgłoszenia oraz skany innych dokumentów. Wyślij zgłoszenie i czekaj na kontakt z Allianz.