Indywidualne Konto Zabezpieczenia Emerytalnego to wygodny sposób dodatkowego oszczędzania na emeryturę:
Dowiedz się więcej i otwórz IKZE
Dlaczego warto oszczędzać
I i II filar emerytury to za mało
Szacuje się, że emerytura z I i II filaru, której wysokość jest uzależniona od sumy składek emerytalnych wpłaconych do ZUS w okresie aktywności zawodowej wyniesie jedynie 40-60% wcześniejszych dochodów.
Powstałą różnicę można zmniejszyć oszczędzając dodatkowo w ramach dobrowolnego III filaru emerytury na Indywidualnym Koncie Emerytalnym lub Indywidualnym Koncie Zabezpieczenia Emerytalnego w Allianz Polska DFE. Posiadając IKE możesz oszczędzać dodatkowo na emeryturę bez 19% podatku od zysków kapitałowych przy wypłacie emerytalnej. Posiadając IKZE możesz zwiększyć swój kapitał emerytalny jednocześnie uzyskując ulgę podatkową w rozliczeniu PIT. Możesz połączyć te korzyści i otworzyć oba konta w Allianz Polska DFE. Posiadając oba konta w naszym Funduszu możesz szybciej obniżyć opłatę za zarządzanie.
Elastyczność dokonywania wpłat
Tylko od Ciebie zależy jakie kwoty, w jakim terminie i w jakim okresie chcesz oszczędzać na IKZE. Musisz jedynie pamiętać, że:
Niskie koszty prowadzenia konta
Do sumy wpłat zaliczają się zarówno wpłaty bezpośrednie, jak również kapitał przeniesiony z innego IKE, IKZE lub PPE prowadzonego przez inną instytucję finansową (w przypadku transferu środków).
Jeśli posiadasz tylko IKZE, a chcesz szybciej obniżyć swoją opłatę za zarządzanie, otwórz także IKE w Allianz Polska DFE.
Bezpieczeństwo i rentowność lokat
Celem inwestycyjnym Allianz Polska DFE jest stabilny wzrost wartości aktywów netto w długim okresie, osiągany poprzez wzrost wartości lokat w dozwolone przepisami klasy aktywów.
Deklaracja zasad polityki inwestycyjnej Allianz Polska DFE znajduje się w Prospekcie informacyjnym Allianz Polska DFE.
Prospekt Informacyjny Allianz Polska DFE
Sprawdź notowania DFE (IKE/IKZE)
Statut, prospekt, regulaminy i inne dokumenty. Rozwiń. Pobierz.
Ogłoszenie o zmianie statutu Allianz Polska DFE z dnia 17.07.2019r.
Prospekt Informacyjny Allianz Polska DFE
Sprostowanie prospektu informacyjnego Allianz Polska DFE opublikowane dnia 18.06.2018r.
Regulamin prowadzenia IKZE przez Allianz Polska DFE
Regulamin zawierania na odległość umów o prowadzenie IKE i IKZE przez Allianz Polska DFE
Regulamin korzystania z usług informacyjnych Allianz Polska Dobrowolnego Funduszu Emerytalnego
Portfel inwestycyjny. Rozwiń. Pobierz.
Struktura aktywów - wycena roczna na dzień 31 grudnia 2018r.
Struktura aktywów - wycena roczna na dzień 29 grudnia 2017r.
Struktura aktywów - wycena roczna na dzień 30 grudnia 2016r.
Struktura aktywów - wycena roczna na dzień 31 grudnia 2015r.
Struktura aktywów - wycena roczna na dzień 31 grudnia 2014r.
Struktura aktywów - wycena roczna na dzień 31 grudnia 2013r.
Struktura aktywów - wycena roczna na dzień 31 grudnia 2012r.
Wnioski, formularze, inne dokumenty. Rozwiń. Pobierz.
Kto może przystąpić do Dobrowolnego Funduszu Emerytalnego?
Oszczędzającym w DFE w ramach IKE lub IKZE może być każda osoba fizyczna, która ukończyła 16 rok życia.
Jaka jest wysokość opłat pobieranych przez Allianz Polska DFE?
Opłata od wpłacanych środków - 1,5%.
Opłata za zarządzanie (w skali roku) jest obniżana wraz z wysokością wpłaconego kapitału:
Do sumy wpłat zaliczają się zarówno wpłaty bezpośrednie na IKE i IKZE w Allianz Polska DFE, jak również kapitał przeniesiony z IKE, IKZE lub PPE prowadzonego przez inną instytucję finansową (w przypadku transferu środków).
Dlaczego warto posiadać obydwa produkty Allianz Polska DFE?
Podstawowym celem oszczędzania zarówno na IKE jak i na IKZE jest maksymalizacja oszczędności emerytalnych zarówno w średnim jak i długim horyzoncie inwestycyjnym. To doskonałe uzupełnienie tzw. luki kapitałowej, powstającej w wyniku różnicy między obecnie osiąganym wynagrodzeniem, a otrzymanym w przyszłości świadczeniem emerytalnym z I i II filaru.
Z tytułu posiadania IKE i IKZE mogą przysługiwać Państwu również korzyści podatkowe.
Dodatkowo posiadanie obu kont w Funduszu daje możliwość szybszego obniżenia opłaty za zarządzanie, której wielkość wyrażona w procentach jest tym niższa im wyższa jest suma oszczędności odłożonych na obu kontach (prawo do niższej opłaty uzyskane dla jednego konta w Allianz Polska DFE przenosi się automatycznie na drugie konto w momencie jego otwarcia).
Ile wynosi limit wpłat na IKZE?
Od 15 stycznia 2014 roku wysokość limitu wpłat na IKZE nie jest już uzależniona od wysokości ubiegłorocznego dochodu Oszczędzającego. Obecnie limit wpłat dla wszystkich Oszczędzających nie może przekroczyć kwoty odpowiadającej równowartości 120% przeciętnego prognozowanego wynagrodzenia miesięcznego w gospodarce narodowej na dany rok.
W 2019 r. limit wpłat na IKZE został określony na poziomie 5 718 zł.
Należy jednak pamiętać, że wpłaty dokonywane przez małoletniego na IKZE nie mogą przekroczyć dochodów uzyskanych przez niego w danym roku z pracy wykonywanej na podstawie umowy o pracę i nie mogą być wyższe od kwoty ww. limitu ustawowego.
Na jaki rachunek bankowy dokonywać wpłat do IKZE?
Wpłaty na IKZE należy dokonywać na rachunek bankowy:
Allianz Polska Dobrowolny Fundusz Emerytalny
PL 66 1880 0009 0000 0013 0080 2000.
Tytuł wpłaty na IKZE powinien zostać oznaczony jako "IKZE / numer IKZE (w przypadku jego otrzymania) / PESEL lub data urodzenia Oszczędzającego / imię i nazwisko Oszczędzającego" – przykładowo „IKZE / 5200000000 / 77122400000 / ANNA KOWALSKA”.
Minimalna wysokość każdej wpłaty na IKZE wynosi 50 (pięćdziesiąt) złotych. W przypadku dokonania wypłaty transferowej na IKZE w Funduszu z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego prowadzonego dla Oszczędzającego w innej instytucji finansowej, Oszczędzający może dokonywać wpłat na IKZE dopiero po wpływie środków, będących przedmiotem wypłaty transferowej na IKZE, chyba że Ustawa o IKE i IKZE stanowi inaczej.
Co oferuje dfe-serwis? Jak uzyskać Hasło jednorazowe?
Dfe-serwis
Dfe-serwis jest przeznaczony do odbierania ważnych informacji przesyłanych przez Fundusz w związku z realizacją obowiązków informacyjnych, o których mowa w przepisach prawa o dobrowolnych funduszach emerytalnych oraz Statucie Funduszu, takich jak informacja o stanie konta (roczna i na żądanie), informacja o zmianie regulaminu prowadzenia konta, czy informacja o akcjach promocyjnych. Korzyści z jego aktywowania jest jednak znacznie więcej. W dfe-serwisie możesz także:
Szczegółowe zasady dotyczące funkcjonowania dfe-serwisu reguluje Regulamin korzystania z usług informacyjnych Allianz Polska Dobrowolnego Funduszu Emerytalnego.
Logowanie do dfe-serwisu i uzyskanie Hasła jednorazowego
Jeżeli nie korzystałeś dotychczas z dfe-serwisu, otrzymane hasło jednorazowe straciło ważność lub nie pamiętasz swojego hasła, skorzystaj z opcji odzyskania hasła:
lub skontaktuj się z nami:
W przypadku wyboru opcji ze stroną internetową, nastąpi przekierowanie na ekran odzyskiwania hasła, gdzie należy podać odpowiednie dane. Podane dane będą weryfikowane z danymi zarejestrowanymi w Funduszu. Po poprawnej weryfikacji hasło jednorazowe zostanie przesłane SMS-em na wskazany numer telefonu komórkowego (operatorzy krajowi).
W przypadku wyboru kontaktu telefonicznego lub pisemnego hasło jednorazowe zostanie przesłane do Ciebie listownie, na adres widniejący w Rejestrze Funduszu jako adres do korespondencji.
Podczas pierwszego logowania, przy użyciu numeru rachunku i Hasła jednorazowego, zostaniesz poproszony o ustanowienie i wprowadzenie swojego hasła dostępu.
Prosimy pamiętać, że hasło jednorazowe należy użyć w terminie wskazanym w korespondencji lub wiadomości SMS. Po upływie tego terminu hasło jednorazowe stanie się nieaktywne i nie będzie można za jego pomocą aktywować dostępu do dfe-serwisu.
Jak uzyskać informację o stanie konta w Funduszu?
Allianz Polska DFE wysyła do wszystkich Oszczędzających informację o stanie konta raz w roku, a także na każde życzenie Oszczędzającego.
Korespondencja jest przesyłana:
Jak zamówić informację o stanie konta?
Allianz Polska OFE
skrytka pocztowa 4
02-696 Warszawa 113
We wszystkich wypadkach należy podać numer konta w Funduszu lub inne dane umożliwiające jednoznaczną identyfikację Oszczędzającego (imię, nazwisko, numer PESEL).
Jak samodzielnie sprawdzić stan konta?
Chcąc sprawdzić aktualny stan swojego konta w Funduszu można:
Dfe-serwis jest dostępny dla Oszczędzających, którzy wyrazili zgodę na przesyłanie przez Fundusz informacji, o których mowa w przepisach prawa o dobrowolnych funduszach emerytalnych oraz Statucie Funduszu, takich jak informacja o stanie konta (roczna i na żądanie), informacja o zmianie regulaminu prowadzenia konta, czy informacja o akcjach promocyjnych, w formie elektronicznej. Zasady funkcjonowania dfe-serwisu określa Regulamin korzystania z usług informacyjnych Allianz Polska Dobrowolnego Funduszu Emerytalnego.
Jak zmienić swoje dane zarejestrowane w Funduszu?
Oszczędzający na IKE lub IKZE w Funduszu ma obowiązek powiadomienia Allianz Polska DFE o zmianach danych:
Dane dotyczące adresu korespondencyjnego, numerów telefonów oraz adresu e-mail można zmienić za pośrednictwem dfe-serwisu, dostępnego pod adresem lub za pośrednictwem Infolinii Funduszu.
Zmiana pozostałych danych na rachunku wymaga formy pisemnej – w tym celu można skorzystać z Formularza DFE-ZD.
Uzupełniony i podpisany formularz należy przesłać tradycyjną pocztą, na adres:
Allianz Polska DFE
skrytka pocztowa 4
02-696 Warszawa 113
Formularz można uzyskać:
Uwaga: Zamawiając druk prosimy pamiętać o podaniu swojego aktualnego imienia, nazwiska oraz adresu, na który powinna być kierowana korespondencja.
Zmiany danych można dokonać także w formie indywidualnego pisemnego oświadczenia, które powinno zawierać:
Oświadczenie również należy wysłać pod wskazany wyżej adres.
Czy środki zgromadzone na IKE lub IKZE są dziedziczone?
Oszczędzający ma możliwość w dowolnym momencie trwania umowy wskazać osoby, które w razie jego śmierci mają otrzymać środki zgromadzone na jego IKE lub IKZE. W celu dokonania takiego wskazania należy wypełnić formularz DFE-OW. W przypadku niewskazania takich osób, środki zgromadzone na IKE lub IKZE wchodzą w skład spadku.
W przypadku śmierci oszczędzającego wypłata środków następuje na wniosek osób uprawnionych, tj. osób wskazanych przez oszczędzającego bądź jego spadkobierców. Wypłata może zostać dokonana w formie wypłaty gotówkowej bądź transferu środków
na konto IKE lub IKZE osoby uprawnionej, w zależności od rodzaju konta osoby zmarłej.
Wypłaty w formie gotówkowej z IKE oraz transfer środków na IKE lub IKZE nie podlegają opodatkowaniu. Wypłaty w formie gotówkowej z IKZE podlegają opodatkowaniu zryczałtowanym podatkiem dochodowym w wysokości 10%.
Czy można dokonywać transferu środków zgromadzonych na IKZE?
Tak, transfer środków z IKZE jest możliwy, ale tylko na inne IKZE. Transfer środków pomiędzy IKZE nie podlega opodatkowaniu.
Czy można dokonać zwrotu środków z IKZE?
Tak, zwrot całości środków zgromadzonych na IKZE może nastąpić w każdym czasie, nie można natomiast dokonać zwrotu częściowego. Zwrot środków z IKZE podlega opodatkowaniu PIT według skali podatkowej.
Kiedy można dokonać wypłaty środków z IKZE?
Wypłata jest realizowana na wniosek oszczędzającego po osiągnięciu przez niego wieku 65 lat oraz pod warunkiem dokonywania wpłat na IKZE co najmniej w 5 latach kalendarzowych. Wypłata może być dokonana jednorazowo lub w ratach i podlega opodatkowaniu zryczałtowanym podatkiem dochodowym w wysokości 10%.
Czy można przenieść środki z IKE na IKZE?
Oszczędzający miał taką możliwość do końca 2012 r. Przeniesione środki traktuje się jak wpłatę na IKZE. W danym roku można odliczyć od podstawy opodatkowania kwotę zgodną z dopuszczalnym rocznym limitem wpłat. Nadwyżkę ponad ten limit odlicza się w latach następnych. W okresie dokonywania odliczeń oszczędzający nie może jednak dokonywać wpłat na IKZE.
W jaki sposób mogę złożyć skargę i kiedy zostanie ona rozpatrzona?
Allianz Polska Otwarty Fundusz Emerytalny (dalej „Otwarty Fundusz”) oraz Allianz Polska Dobrowolny Fundusz Emerytalny (dalej zwane łącznie „Funduszami”) są zarządzane przez Powszechne Towarzystwo Emerytalne Allianz Polska Spółkę Akcyjną (dalej „Towarzystwo”) z siedzibą w Warszawie, ul. Rodziny Hiszpańskich 1, 02-685 Warszawa (dalej zwane łącznie „Allianz”). Siedziba Towarzystwa jest także siedzibą Funduszy.
Towarzystwo dokłada wszelkich starań, by zapewnić najwyższą jakość usług świadczonych przez Towarzystwo i zarządzane przez nie Fundusze, jednak w razie jakichkolwiek zastrzeżeń prosimy o kontakt z Towarzystwem lub właściwym Funduszem, składając skargę lub reklamację (dalej łącznie zwane „Skargą”). Złożenie Skargi niezwłocznie po powzięciu zastrzeżeń może ułatwić i przyspieszyć jej rzetelne rozpatrzenie.
Skarga może być złożona:
Skarga może zostać złożona także przesyłką pocztową na adres skrytka pocztowa 4, 02-696 Warszawa 113.
W celu sprawnego przeprowadzenia procesu rozpatrywania Skargi w przypadku, gdy Fundusz nie posiada danych adresowych klienta, klient powinien podać adres, na który ma zostać wysłane powiadomienie o rozpatrzeniu Skargi. Jeśli odpowiedź na Skargę ma zostać dostarczona pocztą elektroniczną wskazane jest podanie adresu e-mail (w celu przesłania odpowiedzi w żądanej przez klienta formie) i numeru telefonu (w celu przesłania hasła koniecznego do odczytania odpowiedzi przesłanej e-mailem zabezpieczonym hasłem)
W celu sprawnego przeprowadzenia procesu rozpatrywania Skargi wskazane jest także podanie danych identyfikacyjnych klienta. Osoba, która posiada rachunek w Funduszu powinna podać następujące dane: imię, nazwisko, numer rachunku lub PESEL albo serię i numer dokumentu tożsamości. Natomiast osoba nieposiadająca rachunku w Funduszu powinna podać: imię, nazwisko, numer PESEL albo serię i numer dokumentu tożsamości oraz, o ile wymaga tego charakter sprawy, dane rachunku (posiadacza rachunku), którego dotyczy Skarga.
O otrzymaniu Skargi złożonej w formie elektronicznej lub ustnej klient zostanie powiadomiony w tej samej formie, w której została złożona Skarga. Na życzenie klienta potwierdzenie może zostać przekazane także w formie papierowej. Potwierdzenie otrzymania Skargi w formie pisemnej jest przekazywane wyłącznie na życzenie klienta, we wskazanej przez klienta formie (elektronicznej, ustnej lub papierowej).
Rozpatrzenie Skargi i udzielenie odpowiedzi nastąpi bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 30 dni od dnia otrzymania Skargi. Do zachowania ww. terminu wystarczy wysłanie odpowiedzi do klienta przed jego upływem. W szczególnie skomplikowanych przypadkach uniemożliwiających rozpatrzenie Skargi i udzielenie odpowiedzi w ciągu 30 dni, termin rozpatrzenia Skargi i udzielenia odpowiedzi może zostać wydłużony do 60 dni od dnia otrzymania Skargi. Informacja do Klienta
z przewidywanym terminem rozpatrzenia Skargi i udzielenia odpowiedzi wskazywać będzie przyczynę opóźnienia oraz okoliczności, które muszą zostać ustalone dla rozpatrzenia sprawy.
Odpowiedź na Skargę zostanie udzielona w przystępny i zrozumiały sposób i będzie
w szczególności zawierać:
Odpowiedź na Skargę będzie udzielona w postaci papierowej lub za pomocą innego trwałego nośnika informacji, z zastrzeżeniem, że odpowiedź może być dostarczona pocztą elektroniczną wyłącznie na wniosek klienta. Jeśli odpowiedź na Skargę ma zostać dostarczona pocztą elektroniczną wskazane jest podanie adresu e-mail (w celu przesłania odpowiedzi w żądanej przez klienta formie) i numeru telefonu (w celu przesłania hasła koniecznego do odczytania odpowiedzi przesłanej e-mailem zabezpieczonym hasłem).
Odpowiedź w formie papierowej będzie wysłana na adres przeznaczony do korespondencji zarejestrowany w Funduszu (adres miejsca zamieszkania lub adres korespondencyjny, o ile został podany) lub adres podany w Skardze.
Jeśli Skarga zostanie rozpatrzona niezgodnie z oczekiwaniami klienta, klient ma możliwość złożenia do Towarzystwa lub Funduszu odwołania od stanowiska zawartego w odpowiedzi na Skargę. Osoba fizyczna może wystąpić z wnioskiem o rozpatrzenie sprawy do Rzecznika Finansowego. Zgodnie z art. 37 ustawy o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym Allianz jest zobowiązany do udziału w pozasądowym postępowaniu w sprawie rozwiązywania sporów, które jest przeprowadzane przez Rzecznika Finansowego (adres strony internetowej Rzecznika Finansowego https://www.rf.gov.pl).
Niezależnie od powyższego Allianz wyraża zgodę na pozasądowe rozstrzyganie sporów przez Sąd Polubowny przy Komisji Nadzoru Finansowego (adres strony internetowej Komisji Nadzoru Finansowego: https://www.knf.gov.pl). W takiej sytuacji klient ma również prawo do wystąpienia z wnioskiem o rozpatrzenie sprawy do Komisji Nadzoru Finansowego, zwrócenia się o pomoc do Powiatowego (Miejskiego) Rzecznika Konsumenta, a także wystąpienia z powództwem przeciwko Towarzystwu lub Funduszowi do sądu powszechnego.
Przydatne linki
www.knf.gov.pl
Komisja Nadzoru Finansowego (KNF)
www.rf.gov.pl
Rzecznik Finansowy
www.igte.com.pl
Izba Gospodarcza Towarzystw Emerytalnych
Umowa o prowadzenie IKZE zawierana jest przez Allianz Polska DFE, którym zarządza PTE Allianz Polska S.A. Oszczędzanie w ramach IKZE obarczone jest ryzykiem inwestycyjnym. Wartość jednostek IKZE może się zmieniać wraz ze zmianą sytuacji na rynkach finansowych. Członek Funduszu musi liczyć się z możliwością utraty przynajmniej części wpłaconych środków. Allianz Polska DFE nie gwarantuje realizacji założonego celu inwestycyjnego, ani uzyskania określonego wyniku inwestycyjnego. Potencjalne korzyści mogą zostać zmniejszone o pobierane podatki i opłaty wynikające z przepisów prawa, statutu Allianz Polska DFE, umowy o prowadzenie IKZE.