Wybierz ubezpieczenie, którego dotyczy Twoja sprawa.
Większość zgłoszeń realizujemy w ciągu 4 dni roboczych. Termin odpowiedzi zależy od rodzaju sprawy, jaką do nas zgłaszasz i tego, czy mamy komplet informacji potrzebnych do obsługi. Skontaktujemy się z Tobą, jeśli będziemy potrzebowali dodatkowych informacji.
Częste pytania dotyczące obsługi klienta w Allianz
Online
Pocztą
TU Allianz Życie Polska S.A. lub TUiR Allianz Polska S.A.
ul. Inflancka 4B
00-189 Warszawa
z dopiskiem: Departament Obsługi Klienta
Osobiście
- Sprawę możesz załatwić osobiście w jednej z naszych placówek. Możesz też skontaktować się ze swoim agentem, który pomoże Ci załatwić sprawę związaną z Twoją polisą.
Serwis Mój Allianz to bezpieczna przestrzeń, którą zarządza Allianz. Znajdziesz w niej wszystkie swoje dokumenty oraz inne pliki, jakie wysłał do Ciebie nasz agent, konsultant lub zespół likwidacji szkód. Przestrzeń jest zabezpieczona, więc Twoje dokumenty zawsze będą bezpieczne i dostępne w każdej chwili.
W serwisie udostępniamy:
Do serwisu zalogujesz się poprzez kliknięcie w link dostępowy, który wysyłamy Ci mailem na wskazany przez Ciebie adres. Robimy to za każdym razem, gdy w serwisie Mój Allianz pojawia się dokument dla Ciebie. By się zalogować potrzebny Ci będzie specjalny kod, który każdorazowo prześlemy Ci w formie SMS.
TUiR Allianz Polska S.A, TU Allianz Życie Polska S.A
Reklamacje, skargi, zażalenia
- Reklamację na nasze usługi, skargę lub zażalenie można złożyć w każdej naszej jednostce obsługującej klientów lub w siedzibie (ul. Inflancka 4B, 00-189 Warszawa). Można to zrobić:
a) na piśmie – dostarczyć osobiście w naszej jednostce obsługującej klientów lub w naszej siedzibie albo przesyłką pocztową w rozumieniu ustawy prawo pocztowe,
b) ustnie – telefonicznie (preferowany numer telefonu 224 224 224), albo osobiście do protokołu podczas wizyty w każdej naszej jednostce obsługującej klientów lub w naszej siedzibie,
c) elektronicznie – przy użyciu formularza kontaktu dostępnego na naszej stronie internetowej lub e-mailem: skargi@allianz.pl
d) u pośrednika ubezpieczeniowego Allianz, w tym u multiagenta.Postępowaniem wywołanym wniesieniem reklamacji, skargi lub zażalenia zajmie się nasz zarząd lub osoba, którą upoważnimy - Rozpatrzymy reklamację, skargę lub zażalenie i odpowiemy na nią bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w ciągu 30 dni od dnia otrzymania reklamacji, skargi lub zażalenia. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie odpowiedzi przed upływem 30 dni od dnia otrzymania reklamacji, skargi lub zażalenia.
- W szczególnie skomplikowanych przypadkach uniemożliwiających rozpatrzenie reklamacji, skargi lub zażalenia i udzielenie odpowiedzi bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu 30 dni, możemy wydłużyć ten czas do 60 dni od dnia otrzymania reklamacji, skargi lub zażalenia. W takiej sytuacji poinformujemy osobę, która złożyła reklamację, skargę lub zażalenie jakie są powody wydłużenia terminu i okoliczności, które ustalamy, aby rozpatrzyć sprawę oraz określimy przewidywany termin rozpatrzenia reklamacji, skargi lub zażalenia i udzielenia odpowiedzi.
- Odpowiemy na reklamację, skargę lub zażalenie na piśmie. E-mailem odpowiadamy na reklamację, skargę lub zażalenie wyłącznie na prośbę osoby, która ją złożyła.
- Informacje o postępowaniu reklamacyjnym, skargowym lub zażaleniowym udostępniamy na naszej stronie internetowej www.allianz.pl oraz w naszych jednostkach obsługujących klientów.
Jakich danych potrzebujemy, aby rozpatrzyć reklamację
Abyśmy mogli szybko rozpatrzyć reklamację, potrzebujemy danych identyfikujących klienta:
- Imię, nazwisko/nazwa firmy
- Numer polisy
- Numer PESEL lub NIP
- Numer rejestracyjny samochodu
- Numer szkody lub roszczenia
Odpowiedź na reklamację możemy wysłać na wskazany przez klienta adres e-mail, jeśli klient wyrazi taką wolę.
Jak można zgłosić odwołanie od decyzji w szkodzie majątkowej lub roszczeniu z ubezpieczenia na życie
Jeśli klient nie zgadza się z decyzją, może przesłać odwołanie na :
- Ubezpieczenia majątkowe: szkody@allianz.pl – jeśli dotyczy ubezpieczeń majątkowych
- Ubezpieczenia na życie: przez formularz dostępny na stronie
Kontakt z Rzecznikiem Klienta
Rzecznik Klienta wspiera Klientów w szczególnie trudnych do rozstrzygnięcia sytuacjach. Patrzy z punktu widzenia Klienta na kwestie sporne, których nie udało się pomyślnie rozwiązać w drodze reklamacji. W uzasadnionych przypadkach może wnioskować o wypłaty kulancyjne. Rzecznik Klienta stara się lepiej zrozumieć oczekiwania Klientów i rozwiązywać problemy w atmosferze wzajemnego szacunku i zaufania.
Do Rzecznika Klienta należy zwracać się po wyczerpaniu standardowej ścieżki reklamacyjnej.
Jak inaczej można rozwiązać spór
- Osoby fizyczne mogą złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy do Rzecznika Finansowego.
- Podmiotem uprawnionym w rozumieniu ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich, właściwym dla nas do pozasądowego rozwiązywania sporów jest Rzecznik Finansowy (w tym postępowaniu mamy obowiązek uczestniczyć) oraz Sąd Polubowny przy Komisji Nadzoru Finansowego (nasz udział w tym postępowaniu wymaga naszej zgody). Adres strony internetowej Rzecznika Finansowego to: www.rf.gov.pl/polubowne. Adres strony internetowej Sądu Polubownego przy KNF to: www.knf.gov.pl/dla_konsumenta/sad_polubowny.
- W przypadku sporów dotyczących zobowiązań umownych wynikających z umów zawartych z nami za pośrednictwem strony internetowej lub drogą elektroniczną, można skorzystać z platformy ODR służącej do rozstrzygania sporów konsumenckich w trybie online. Wymagane jest wypełnienie elektronicznego formularza reklamacji dostępnego pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
TFI Allianz Polska S.A.
Skargę można zgłosić
ProService Finteco Sp. z o.o., ul. Konstruktorska 12a, 02-673 Warszawa, z dopiskiem: „TFI Allianz Polska S.A.”;
TFI Allianz Polska S.A., ul. Inflancka 4B, 00-189 Warszawa
Reklamacja podlega rozpatrzeniu w terminie 30 dni od dnia jej złożenia. W szczególnie skomplikowanych przypadkach, termin ten może zostać przedłużony, nie może jednak przekroczyć 60 dni od dnia otrzymania reklamacji. O wyniku rozpatrzenia reklamacji Uczestnik zostanie poinformowany w formie pisemnej, za pośrednictwem telefonu lub poczty elektronicznej.
Możesz teraz zgłosić reklamację przez:
PTE Allianz Polska S.A.
- Osoby fizyczne mogą złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy do Rzecznika Finansowego.
- Podmiotem uprawnionym w rozumieniu ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich, właściwym dla nas do pozasądowego rozwiązywania sporów jest Rzecznik Finansowy (w tym postępowaniu mamy obowiązek uczestniczyć) oraz Sąd Polubowny przy Komisji Nadzoru Finansowego (nasz udział w tym postępowaniu wymaga naszej zgody). Adres strony internetowej Rzecznika Finansowego to: www.rf.gov.pl/polubowne. Adres strony internetowej Sądu Polubownego przy KNF to: www.knf.gov.pl/dla_konsumenta/sad_polubowny.
- W przypadku sporów dotyczących zobowiązań umownych wynikających z umów zawartych z nami za pośrednictwem strony internetowej lub drogą elektroniczną, można skorzystać z platformy ODR służącej do rozstrzygania sporów konsumenckich w trybie online. Wymagane jest wypełnienie elektronicznego formularza reklamacji dostępnego pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Nie mamy możliwości pośredniczenia w zapisach czy realizacji tych szczepień. W Narodowym Programie Szczepień mogą brać udział wyłącznie placówki medyczne. Jeśli – zgodnie z zapowiedziami Ministerstwa Zdrowia – będzie można organizować mobilne punkty szczepień dla konkretnych grup zawodowych, wystąpimy z taką inicjatywą, by móc pośredniczyć w organizacji szczepień dla naszych ubezpieczonych.
Na razie zebraliśmy najważniejsze informacje o tym, jak się zaszczepić.
Pytania klientów dawnej Avivy
Zakres swojego ubezpieczenia sprawdzisz online, logując się na swoje konto w serwisie Mój Allianz (dawna MojaAviva). W szczegółach polisy znajdziesz też wszystkie niezbędne dokumenty o ubezpieczeniu.
Przejdź do serwisu
W innych przypadkach skontaktuj się ze swoim agentem lub z nami:
- napisz e-mail na bok@allianz.pl
- zadzwoń pod numer +48 224 224 224
inne sposoby zgłoszenia reklamacji:
- napisz e-mail na skargi@allianz.pl
- zadzwoń pod numer +48 224 224 224
Akcja charytatywna „Pomocna opinia #soswioskidzieciece”
Wyraź pomocną opinię
Chcemy, by nasze ubezpieczenia i usługi były jak najlepiej dopasowane do Twoich potrzeb i wyróżniały się wysoką jakością. Sprawdzamy, jak nas oceniasz. Wysyłamy Ci krótką ankietę.
Twoja opinia Twoja opinia wesprze SOS Wioski Dziecięce