Otwarcie salonu kosmetycznego
Przed podjęciem decyzji o założeniu salonu kosmetycznego, warto dokonać wstępnej analizy rynku lokalnego. Mowa głównie o ofercie konkurencji, którą należy zweryfikować pod kątem zakresu usług oraz cen poszczególnych zabiegów.
Nie bez znaczenia jest także prawidłowe oszacowanie dostępnych środków finansowych na otwarcie gabinetu kosmetycznego. Działalność tego typu może bowiem wiązać się z koniecznością zakupu drogiego sprzętu, z kolei sukces nowego biznesu w dużym stopniu zależy od nakładów na reklamę.
Kluczową kwestią jest również dopełnienie wszelkich formalności związanych z założeniem działalności. A zatem: jak otworzyć gabinet kosmetyczny?
Pomoże on nie tylko w prowadzeniu działalności, określając poszczególne kroki działania, ale może również zwiększyć szansę na uzyskanie dofinansowania. Powinien on uwzględniać m.in. główne cele przedsiębiorstwa, prognozy dla biznesu, a także plan finansowy i awaryjny.
- Krok 2: Wpis do działalności gospodarczej
W kolejnym etapie należy udać się do odpowiedniego urzędu gminy lub miasta, aby dokonać wpisu do CEIDG, czyli Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Najczęściej wybieraną formą prawną dla tego typu przedsiębiorstw jest jednoosobowa działalność gospodarcza. W celu jej założenia należy wypełnić wniosek CEIDG-1.
- Krok 3: Pozostałe formalności
Poza wpisem do CEIDG , otwarcie salonu wiąże się z szeregiem innych formalności m.in. zgłoszeniem do ZUS-u (w ciągu 7 dni od założenia działalności), podjęciem decyzji w zakresie zwolnienia z VAT, a także uzyskaniem stosownych pozwoleń. Ponadto, od stycznia 2021 roku salony kosmetyczne muszą korzystać z obowiązkowych kas fiskalnych online.
- Krok 4: Wyposażenie lokalu i zatrudnienie pracowników
Założenie salonu kosmetycznego wiąże się ze sporymi wydatkamipociąga też za sobą konieczność m.in. zakupu na profesjonalnegoy sprzętu czy dostosowaniae lokalu do standardów sanitarnych. Przed remontem warto udać się do Inspektora Sanitarnego w celu zapoznania się ze wszystkimi wymogami. Ponadto , należy uwzględnić zatrudnienie wykwalifikowanej kadry pracowników, która w oczach klientów będzie stanowić gwarancję wysokiej jakości świadczonych usług.
- Krok 5: Działania marketingowe
Pomimo tego, że już samo otwarcie gabinetu kosmetycznego wiąże się z niemałymi kosztami finansowymi, budżet powinien przewidywać też środki na reklamę. Działania marketingowe pozwolą wyróżnić się na tle konkurencji oraz przyciągnąć uwagę nowych klientów.