Obsługa Twojego ubezpieczenia

Chcesz podać swoje aktualne dane lub zmienić coś w swoim ubezpieczeniu – wystarczy, że nam to zgłosisz. 

Wybierz ubezpieczenie, którego dotyczy Twoja sprawa.

Większość zgłoszeń realizujemy w ciągu 4 dni roboczych. Termin odpowiedzi zależy od rodzaju sprawy, jaką do nas zgłaszasz i tego, czy mamy komplet informacji potrzebnych do obsługi. Skontaktujemy się z Tobą, jeśli będziemy potrzebowali dodatkowych informacji.

Przekaż nam sprawę online, korzystając z formularza. To przyspieszy realizację Twojej sprawy. 
na adres: 

TU Allianz Życie Polska S.A. lub TUiR Allianz Polska S.A.
ul. Inflancka 4B 
00-189 Warszawa

z dopiskiem: Departament Obsługi Klienta

  • Sprawę możesz załatwić osobiście w jednej z naszych placówek. Możesz też skontaktować się ze swoim agentem, który pomoże Ci załatwić sprawę związaną z Twoją polisą. 
To zależy od tego, w jaki sposób się z nami skontaktujesz oraz od tego, jaką złożysz nam dyspozycję. Jeśli skontaktujesz się online i udostępnisz nam swój e-mail, odpowiedzi w Twojej sprawie będziesz otrzymywać pocztą elektroniczną. To najwygodniejsza i najszybsza forma. Na Twoje życzenie możemy też przesłać korespondencję standardową pocztą.

Serwis Mój Allianz to bezpieczna przestrzeń, którą zarządza Allianz. Znajdziesz w niej wszystkie swoje dokumenty oraz inne pliki, jakie wysłał do Ciebie nasz agent, konsultant lub zespół likwidacji szkód. Przestrzeń jest zabezpieczona, więc Twoje dokumenty zawsze będą bezpieczne i dostępne w każdej chwili. 

W serwisie udostępniamy:

  • dokumenty wykorzystywane w procesie oferowania i zawierania umów ubezpieczenia, w tym w szczególności: kalkulacja, oferta, polisa, ogólne warunki ubezpieczeń;
  • dokumenty wykorzystywane przez Allianz w procesie wykonywania i obsługi umów ubezpieczenia, w tym w szczególności: duplikat polisy, zaświadczenie o przebiegu ubezpieczenia, potwierdzenie zawarcia umowy, cesja, aneks do polisy, odpowiedź na skargę, monit;
  • dokumenty wykorzystywane w procesie przeprowadzania postępowania likwidacyjnego, w tym w szczególności: pismo obsługowe, decyzja, pismo informujące o przedłużeniu terminu rozpatrywania szkody.

Do serwisu zalogujesz się poprzez kliknięcie w link dostępowy, który wysyłamy Ci mailem na wskazany przez Ciebie adres. Robimy to za każdym razem, gdy w serwisie Mój Allianz pojawia się dokument dla Ciebie.  By się zalogować potrzebny Ci będzie specjalny kod, który każdorazowo prześlemy Ci w formie SMS.

Reklamację na nasze usługi, skargę lub zażalenie można złożyć w każdej naszej jednostce obsługującej klientów lub w siedzibie (ul. Inflancka 4B, 00-189 Warszawa). Można to zrobić:  

a) na piśmie – dostarczyć osobiście w naszej jednostce obsługującej klientów lub w naszej siedzibie albo przesyłką pocztową w rozumieniu ustawy prawo pocztowe,

b) ustnie – telefonicznie (preferowany numer telefonu 224 224 224), albo osobiście do protokołu podczas wizyty w każdej naszej jednostce obsługującej klientów lub w naszej siedzibie,

c) elektronicznie – przy użyciu formularza kontaktu dostępnego na naszej stronie internetowej lub e-mailem: [email protected], lub wysyłając na adres do doręczeń elektronicznych:

  • TUiR Allianz Polska S.A. - AE:PL-62864-84315-VDAGC-23
  • TU Allianz Życie Polska S.A. - AE:PL-73604-64978-TAJBC-22

d) u pośrednika ubezpieczeniowego Allianz, w tym u multiagenta. 

Postępowaniem wywołanym wniesieniem reklamacji, skargi lub zażalenia zajmie się nasz zarząd lub osoba, którą upoważnimy

Rozpatrzymy reklamację, skargę lub zażalenie i odpowiemy na nią bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w ciągu 30 dni od dnia otrzymania reklamacji, skargi lub zażalenia. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie odpowiedzi przed upływem 30 dni od dnia otrzymania reklamacji, skargi lub zażalenia.

 

W szczególnie skomplikowanych przypadkach uniemożliwiających rozpatrzenie reklamacji, skargi lub zażalenia i udzielenie odpowiedzi bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu 30 dni, możemy wydłużyć ten czas do 60 dni od dnia otrzymania reklamacji, skargi lub zażalenia. W takiej sytuacji poinformujemy osobę, która złożyła reklamację, skargę lub zażalenie jakie są powody wydłużenia terminu i okoliczności, które ustalamy, aby rozpatrzyć sprawę oraz określimy przewidywany termin rozpatrzenia reklamacji, skargi lub zażalenia i udzielenia odpowiedzi. 

Odpowiemy na reklamację, skargę lub zażalenie na piśmie. E-mailem odpowiadamy na reklamację, skargę lub zażalenie wyłącznie na prośbę osoby, która ją złożyła.

Informacje o postępowaniu reklamacyjnym, skargowym lub zażaleniowym udostępniamy na naszej stronie internetowej oraz w naszych jednostkach obsługujących klientów.

Abyśmy mogli szybko rozpatrzyć reklamację, potrzebujemy danych identyfikujących klienta:

  • Imię, nazwisko/nazwa firmy
  • Numer polisy
  • Numer PESEL lub NIP
  • Numer rejestracyjny samochodu
  • Numer szkody lub roszczenia

Odpowiedź na reklamację możemy wysłać na wskazany przez klienta adres e-mail, jeśli klient wyrazi taką wolę.

Jeśli klient nie zgadza się z decyzją, może przesłać odwołanie na :

  • Ubezpieczenia majątkowe: [email protected] – jeśli dotyczy ubezpieczeń majątkowych
  • Ubezpieczenia na życie: przez formularz dostępny na stronie
 

Rzecznik Klienta wspiera Klientów w szczególnie trudnych do rozstrzygnięcia sytuacjach. Patrzy z punktu widzenia Klienta na kwestie sporne, których nie udało się pomyślnie rozwiązać w drodze reklamacji. W uzasadnionych przypadkach może wnioskować o wypłaty kulancyjne. Rzecznik Klienta stara się lepiej zrozumieć oczekiwania Klientów i rozwiązywać problemy w atmosferze wzajemnego szacunku i zaufania.

Do Rzecznika Klienta należy zwracać się po wyczerpaniu standardowej ścieżki reklamacyjnej. 

  1. Osoby fizyczne mogą złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy do Rzecznika Finansowego.
  2. Podmiotem uprawnionym w rozumieniu ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich, właściwym dla nas do pozasądowego rozwiązywania sporów jest Rzecznik Finansowy (w tym postępowaniu mamy obowiązek uczestniczyć) oraz Sąd Polubowny przy Komisji Nadzoru Finansowego (nasz udział w tym postępowaniu wymaga naszej zgody). Adres strony internetowej Rzecznika Finansowego to: www.rf.gov.pl/polubowne. Adres strony internetowej Sądu Polubownego przy KNF to: www.knf.gov.pl/dla_konsumenta/sad_polubowny.

Wszystkie informacje dotyczące składania skarg w TFI Allianz Polska znajdziesz tutaj:

 
Wszystkie informacje dotyczące składania skarg znajdziesz tutaj:
  1.  
  1. Osoby fizyczne mogą złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy do Rzecznika Finansowego.
  2. Podmiotem uprawnionym w rozumieniu ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich, właściwym dla nas do pozasądowego rozwiązywania sporów jest Rzecznik Finansowy (w tym postępowaniu mamy obowiązek uczestniczyć) oraz Sąd Polubowny przy Komisji Nadzoru Finansowego (nasz udział w tym postępowaniu wymaga naszej zgody). Adres strony internetowej Rzecznika Finansowego to: www.rf.gov.pl/polubowne. Adres strony internetowej Sądu Polubownego przy KNF to: www.knf.gov.pl/dla_konsumenta/sad_polubowny.
Wyraź pomocną opinię

Chcemy, by nasze ubezpieczenia i usługi były jak najlepiej dopasowane do Twoich potrzeb i wyróżniały się wysoką jakością. Sprawdzamy, jak nas oceniasz. Wysyłamy Ci krótką ankietę. 

Twoja opinia Twoja opinia wesprze SOS Wioski Dziecięce