Allianz Polska Dobrowolny Fundusz Emerytalny („Fundusz”), działając zgodnie z § 34 ust. 2 i 3 statutu Funduszu, informuje, że nadzwyczajne walne zgromadzenie Powszechnego Towarzystwa Emerytalnego Allianz Polska Spółki Akcyjnej Uchwałą nr 4 z 28 czerwca 2024 r. o zmianie statutu Allianz Polska Dobrowolnego Funduszu Emerytalnego, zaprotokołowaną aktem notarialnym sporządzonym przez notariusza Beatę Wiśniewską, prowadzącą kancelarię notarialną w Warszawie przy ulicy Siennej nr 39, Repertorium A numer 5106/2024, sprostowanym aktem notarialnym sporządzonym przez notaiusza Beatę Wiśniewską, prowadzącą Kancelarię Notarialną w Warszawie przy ul. Siennej nr 39, Repertorium A nr 5737/2024, dokonało zmiany statutu Funduszu („Statut”) w ten sposób, że:
1) § 9 Statutu otrzymał następujące nowe brzmienie:
„Towarzystwo ma siedzibę w Warszawie, ul. Inflancka 4B, 00-189 Warszawa.”.
2) § 13 ust. 12 pkt 5 Statutu otrzymał następujące nowe brzmienie:
„zwiększenia kosztów ponoszonych w związku z członkostwem w Funduszu a obejmujących koszty prowadzenia IKE lub IKZE i koszty komunikowania się z Oszczędzającymi,”.
3) § 34 ust. 2 Statutu otrzymał następujące nowe brzmienie:
„Zmiana Statutu wchodzi w życie w terminie wskazanym w ogłoszeniu publikowanym na ogólnodostępnej stronie internetowej Funduszu.”.
4) § 34 ust. 3 Statutu otrzymał następujące nowe brzmienie:
„O każdej zmianie Statutu Fundusz powiadamia poprzez zamieszczenie ogłoszenia na ogólnodostępnej stronie internetowej Funduszu.”.
5) § 35 ust. 3 Statutu otrzymał następujące nowe brzmienie:
„Informacja, o której mowa w ust. 1 i 2, przesyłana jest po uprzednim uzgodnieniu z Oszczędzającym, drogą elektroniczną na utworzone dla Oszczędzającego indywidualne konto internetowe w serwisie internetowym. W przypadku braku uzgodnienia z Oszczędzającym, informacja przesyłana jest w formie papierowej zwykłą przesyłką listową na ostatni podany przez Oszczędzającego adres korespondencyjny, a w przypadku jego braku, na podany przez Oszczędzającego adres zamieszkania.”.
6) § 35 ust. 4 Statutu otrzymał następujące nowe brzmienie:
„Serwis internetowy dostępny jest dla Oszczędzających na stronie internetowej Funduszu znajdującej się w domenie allianz.pl, po zalogowaniu.”.
7) W § 35 Statutu ust. 5 został uchylony.
8) § 36 ust. 1 Statutu otrzymał następujące nowe brzmienie:
„Informacje podawane do wiadomości przez Fundusz są zamieszczane na ogólnodostępnej stronie internetowej Funduszu znajdującej się w domenie allianz.pl.”.
9) § 38 Statutu umiejscowiony w rozdziale: X. POSTANOWIENIA KOŃCOWE został oznaczony jako § 39.
10) Po § 37 został dodany nowy § 38 umiejscowiony w rozdziale: IX. OBOWIĄZKI INFORMACYJNE w następującym brzmieniu:
„Fundusz może komunikować się z członkiem Funduszu, w tym również poprzez uprawnionego przedstawiciela:
1) za pomocą wskazanego przez członka Funduszu adresu poczty elektronicznej,
2) za pomocą telefonu, bądź za pomocą innego urządzenia służącego do komunikowania się na odległość,
3) w drodze przesyłki listowej,
4) poprzez ogłoszenia na stronie internetowej Funduszu,
5) osobiście.”.
Na dokonanie ww. zmiany Statutu Komisja Nadzoru Finansowego udzieliła zezwolenia decyzją z 8 sierpnia 2024 r. (sygn. DLU-DLUSLF.612.14.2024.5.KM). Komisja Nadzoru Finansowego decyzją z 8 sierpnia 2024 r. (sygn. DLU-DLUSLF.612.15.2024.4.KM), działając na podstawie art. 23 ust. 3 ustawy z dnia 28 sierpnia 1997 r. o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych (t.j. Dz.U. z 2024 r., poz. 1113), udzieliła zezwolenia na skrócenie terminu wejścia w życie ww. zmiany Statutu w ten sposób, że zmiana Statutu wchodzi w życie z dniem jej ogłoszenia.