Ubezpieczenia turystyczne – proste zgłoszenie, sprawne rozpatrzenie szkody lub roszczenia
lub od razu wpisz numer polisy i załatw sprawę online
Ubezpieczenie w podróży w Allianz - zgłoszenie szkody
-
Zdarzenie
-
Status
-
Częste pytania
W przypadku zaistnienia szkody zadzwoń po pomoc do Centrum Operacyjne AWP P&C, gdziekolwiek się znajdujesz, o każdej porze dnia i nocy. Numer telefonu znajdziesz na swoim certyfikacie ubezpieczenia.
Jeżeli nie zgłosiłeś szkody do Centrum Operacyjnego w dniu jej powstania, z przyczyn niezależnych od siebie lub siły wyższej, zobacz, jak zgłosić roszczenie:
- telefonicznie pod numerem Działu Likwidacji Szkód Centrum Operacyjne AWP P&C*
+48 22 522 26 88
- korespondencyjnie, wysyłając zgłoszenie do Działu Likwidacji Szkód Centrum Operacyjne AWP P&C*
faxem na numer +48 22 522 25 69 lub
e-mailem na adres: pmu.szkody@mondial-assistance.pl
Jakie dokumenty są wymagane do rozpatrzenia roszczenia
- PIR: protokół z linii lotniczej potwierdzający szkodę
- kopia wywieszki bagażowej i biletu lotniczego
- zaświadczenie o wysokości otrzymanego odszkodowania
- kompletna lista utraconych lub uszkodzonych rzeczy z określeniem ich wartości i roku nabycia
- kopia polisy ubezpieczeniowej
Wymienione dokumenty należy przesłać listem poleconym (za potwierdzeniem odbioru) na adres:
AWP P&C S.A. Oddział w Polsce
ul. Konstruktorska 12.
02-673 Warszawa
W jakiej formie wypłacane są świadczenia
Refundacja w Polsce odbywa się jedynie w polskich złotych po przeliczeniu danej waluty według średniego kursu NBP z dnia poniesienia kosztów przez ubezpieczonego, tj. podjęcia decyzji o wypłacie odszkodowania (ze względu na różnice kursowe kwota refundacji może być różna od kwoty, którą został obciążony klient). Czas likwidacji to 30 dni od momentu wpłynięcia dokumentów.
Zwrot kosztów może nastąpić w formie:
- przelewu bankowego na konto złotówkowe
- przelewu bankowego na konto zagraniczne
- przekazu pocztowego na adres zamieszkania (wyłącznie na terytorium Polski)
W przypadku zaistnienia szkody zadzwoń po pomoc do Centrum Operacyjne AWP P&C, gdziekolwiek się znajdujesz, o każdej porze dnia i nocy. Numer telefonu znajdziesz na swoim certyfikacie ubezpieczenia.
Jeżeli nie zgłosiłeś szkody do Centrum Operacyjnego w dniu jej powstania, z przyczyn niezależnych od siebie lub siły wyższej, zobacz, jak zgłosić roszczenie:
- telefonicznie pod numerem Działu Likwidacji Szkód Centrum Operacyjne AWP P&C*
+48 22 522 26 88
- korespondencyjnie, wysyłając zgłoszenie do Działu Likwidacji Szkód Centrum Operacyjne AWP P&C*
faxem na numer +48 22 522 25 69 lub
e-mailem na adres: pmu.szkody@mondial-assistance.pl
Jakie dokumenty są wymagane do rozpatrzenia roszczenia
- pisemne potwierdzenie opóźnienia bagażu od linii lotniczych, czyli dokument PIR o zaginięciu i potwierdzeniu odbioru bagażu (z datą i godziną). Property Irregularity Report to dokument wystawiany na lotnisku przez biuro rzeczy zaginionych „Lost&Found”, które obsługuje daną linię lotniczą.
- oryginały rachunków/paragonów za zakup art. pierwszej potrzeby
- pisemny opis zdarzenia
- polisa ubezpieczeniowa – kopia
- kopia wywieszki bagażowej oraz biletu lotniczego
Wyżej wymienione dokumenty należy przesłać listem poleconym (za potwierdzeniem odbioru) na adres:
AWP P&C S.A. Oddział w Polsce
ul. Konstruktorska 12
02-673 Warszawa
W jakiej formie wypłacane są świadczenia
Refundacja w Polsce odbywa się jedynie w polskich złotych po przeliczeniu danej waluty według średniego kursu NBP z dnia poniesienia kosztów przez ubezpieczonego, tj. podjęcia decyzji o wypłacie odszkodowania (ze względu na różnice kursowe kwota refundacji może być różna od kwoty, którą został obciążony klient).
Zwrot kosztów może nastąpić w formie:
- przelewu bankowego na konto złotówkowe
- przelewu bankowego na konto zagraniczne
- przekazu pocztowego na adres zamieszkania (wyłącznie na terytorium Polski)
W przypadku zaistnienia szkody zadzwoń po pomoc do Centrum Operacyjne AWP P&C, gdziekolwiek się znajdujesz, o każdej porze dnia i nocy. Numer telefonu znajdziesz na swoim certyfikacie ubezpieczenia.
Jeżeli nie zgłosiłeś szkody do Centrum Operacyjnego w dniu jej powstania, z przyczyn niezależnych od siebie lub siły wyższej, zobacz, jak zgłosić roszczenie:
- telefonicznie pod numerem Działu Likwidacji Szkód Centrum Operacyjne AWP P&C*
+48 22 522 26 88
- korespondencyjnie, wysyłając zgłoszenie do Działu Likwidacji Szkód Centrum Operacyjne AWP P&C*
faxem na numer +48 22 522 25 69 lub
e-mailem na adres: pmu.szkody@mondial-assistance.pl
Jakie dokumenty są wymagane do rozpatrzenia roszczenia
- pokwitowanie/rachunek z parkingu
- protokół policyjny
- faktury/rachunki za zakup utraconych lub uszkodzonych rzeczy (jeśli oczywiście klient jest w ich posiadaniu)
- kompletna lista utraconych lub uszkodzonych rzeczy
- polisa ubezpieczeniowa – kopia
Wymienione dokumenty należy przesłać listem poleconym (za potwierdzeniem odbioru) na adres:
AWP P&C S.A. Oddział w Polsce
ul. Konstruktorska 12.
02-673 Warszawa
W jakiej formie wypłacane są świadczenia
Refundacja w Polsce odbywa się jedynie w polskich złotych po przeliczeniu danej waluty według średniego kursu NBP z dnia poniesienia kosztów przez ubezpieczonego, tj. podjęcia decyzji o wypłacie odszkodowania (ze względu na różnice kursowe kwota refundacji może być różna od kwoty, którą został obciążony klient).
Zwrot kosztów może nastąpić w formie:
- przelewu bankowego na konto złotówkowe
- przelewu bankowego na konto zagraniczne
- przekazu pocztowego na adres zamieszkania (wyłącznie na terytorium Polski)
W przypadku zaistnienia szkody zadzwoń po pomoc do Centrum Operacyjne AWP P&C, gdziekolwiek się znajdujesz, o każdej porze dnia i nocy. Numer telefonu znajdziesz na swoim certyfikacie ubezpieczenia.
Jeżeli nie zgłosiłeś szkody do Centrum Operacyjnego w dniu jej powstania, z przyczyn niezależnych od siebie lub siły wyższej, zobacz, gdzie zgłosić roszczenie:
- telefonicznie pod numerem Działu Likwidacji Szkód Mondial Assistance*
+48 22 522 26 88 - korespondencyjnie wysyłając zgłoszenie do Działu Likwidacji Szkód Mondial Assistance*
faxem na numer +48 22 522 25 69
lub e-mailem na adres:
szkody.turystyczne@mondial-assistance.pl
Jakie dokumenty są wymagane do rozpatrzenia roszczenia
- pokwitowanie/rachunek z parkingu strzeżonego
- protokół policyjny
- faktury/rachunki za zakup utraconych lub uszkodzonych rzeczy (jeśli oczywiście klient jest w ich posiadaniu)
- kompletna lista utraconych lub uszkodzonych rzeczy
- polisa ubezpieczeniowa – kopia
Wymienione dokumenty należy przesłać listem poleconym (za potwierdzeniem odbioru) na adres:
AWP P&C S.A. Oddział w Polsce
ul. Konstruktorska 12.
02-673 Warszawa
W jakiej formie wypłacane są świadczenia
Refundacja w Polsce odbywa się jedynie w polskich złotych po przeliczeniu danej waluty według średniego kursu NBP z dnia likwidacji szkody, tj. podjęcia decyzji o wypłacie odszkodowania (ze względu na różnice kursowe kwota refundacji może być różna od kwoty, którą został obciążony klient). Czas likwidacji to 30 dni od momentu wpłynięcia dokumentów.
Zwrot kosztów może nastąpić w formie:
W przypadku zaistnienia szkody zadzwoń po pomoc do Centrum Operacyjne AWP P&C, gdziekolwiek się znajdujesz, o każdej porze dnia i nocy. Numer telefonu znajdziesz na swoim certyfikacie ubezpieczenia.
Jeżeli nie zgłosiłeś szkody do Centrum Operacyjnego w dniu jej powstania, z przyczyn niezależnych od siebie lub siły wyższej, zobacz, jak zgłosić roszczenie:
- telefonicznie pod numerem Działu Likwidacji Szkód Centrum Operacyjne AWP P&C*
+48 22 522 26 88
- korespondencyjnie, wysyłając zgłoszenie do Działu Likwidacji Szkód Centrum Operacyjne AWP P&C*
faxem na numer +48 22 522 25 69 lub
e-mailem na adres: pmu.szkody@mondial-assistance.pl
Jakie dokumenty są wymagane do rozpatrzenia roszczenia
- protokół z hotelu o dokonanej kradzieży z włamaniem
- protokół policyjny
- faktury/rachunki za zakup utraconych lub uszkodzonych rzeczy (jeśli oczywiście klient jest w ich posiadaniu)
- kompletna lista utraconych lub uszkodzonych rzeczy
- polisa ubezpieczeniowa – kopia
Wymienione dokumenty należy przesłać listem poleconym (za potwierdzeniem odbioru) na adres:
AWP P&C S.A. Oddział w Polsce
ul. Konstruktorska 12.
02-673 Warszawa
W jakiej formie wypłacane są świadczenia
Refundacja w Polsce odbywa się jedynie w polskich złotych po przeliczeniu danej waluty według średniego kursu NBP z dnia poniesienia kosztów przez ubezpieczonego(zgodnie z OWU), tj. podjęcia decyzji o wypłacie odszkodowania (ze względu na różnice kursowe kwota refundacji może być różna od kwoty, którą został obciążony klient).
Zwrot kosztów może nastąpić w formie:
- przelewu bankowego na konto złotówkowe
- przelewu bankowego na konto zagraniczne
- przekazu pocztowego na adres zamieszkania (wyłącznie na terytorium Polski)
W przypadku zaistnienia szkody zadzwoń po pomoc do Centrum Operacyjne AWP P&C, gdziekolwiek się znajdujesz, o każdej porze dnia i nocy. Numer telefonu znajdziesz na swoim certyfikacie ubezpieczenia.
Jeżeli nie zgłosiłeś szkody do Centrum Operacyjnego w dniu jej powstania, z przyczyn niezależnych od siebie lub siły wyższej, zobacz, jak zgłosić roszczenie:
- telefonicznie pod numerem Działu Likwidacji Szkód Centrum Operacyjne AWP P&C*
+48 22 522 26 88
- korespondencyjnie, wysyłając zgłoszenie do Działu Likwidacji Szkód Centrum Operacyjne AWP P&C*
faxem na numer +48 22 522 25 69 lub
e-mailem na adres: pmu.szkody@mondial-assistance.pl
Jakie dokumenty są wymagane do rozpatrzenia roszczenia
- pokwitowanie/rachunek z przechowalni bagażu
- zaświadczenie od odpowiednich władz o wystąpieniu szkody
- faktury/rachunki za zakup utraconych rzeczy lub naprawę uszkodzonych (jeśli klient jest w ich posiadaniu)
- kompletna lista utraconych lub uszkodzonych rzeczy
- polisa ubezpieczeniowa - kopia
Wymienione dokumenty należy przesłać listem poleconym (za potwierdzeniem odbioru) na adres:
AWP P&C S.A. Oddział w Polsce
ul. Konstruktorska 12.
02-673 Warszawa
W jakiej formie wypłacane są świadczenia
Refundacja w Polsce odbywa się jedynie w polskich złotych po przeliczeniu danej waluty według średniego kursu NBP z dnia poniesienia kosztów przez ubezpieczonego, tj. podjęcia decyzji o wypłacie odszkodowania (ze względu na różnice kursowe kwota refundacji może być różna od kwoty, którą został obciążony klient).
Zwrot kosztów może nastąpić w formie:
- przelewu bankowego na konto złotówkowe
- przelewu bankowego na konto zagraniczne
- przekazu pocztowego na adres zamieszkania (wyłącznie na terytorium Polski)
W przypadku zaistnienia szkody zadzwoń po pomoc do Centrum Operacyjne AWP P&C, gdziekolwiek się znajdujesz, o każdej porze dnia i nocy. Numer telefonu znajdziesz na swoim certyfikacie ubezpieczenia.
Jeżeli nie zgłosiłeś szkody do Centrum Operacyjnego w dniu jej powstania, z przyczyn niezależnych od siebie lub siły wyższej, zobacz, jak zgłosić roszczenie:
- telefonicznie pod numerem Działu Likwidacji Szkód Centrum Operacyjne AWP P&C*
+48 22 522 26 88
- korespondencyjnie, wysyłając zgłoszenie do Działu Likwidacji Szkód Centrum Operacyjne AWP P&C*
faxem na numer +48 22 522 25 69 lub
e-mailem na adres: pmu.szkody@mondial-assistance.pl
Jakie dokumenty są wymagane do rozpatrzenia roszczenia
- PIR: protokół z linii lotniczej potwierdzający szkodę
- kopia wywieszki bagażowej i biletu lotniczego
- zaświadczenie o wysokości otrzymanego odszkodowania
- kompletna lista utraconych lub uszkodzonych rzeczy z określeniem ich wartości i roku nabycia
- polisa ubezpieczeniowa – kopia
Wymienione dokumenty należy przesłać listem poleconym (za potwierdzeniem odbioru) na adres:
AWP P&C S.A. Oddział w Polsce
ul. Konstruktorska 12.
02-673 Warszawa
W jakiej formie wypłacane są świadczenia
Refundacja w Polsce odbywa się jedynie w polskich złotych po przeliczeniu danej waluty według średniego kursu NBP z dnia poniesienia kosztów przez ubezpieczonego, tj. podjęcia decyzji o wypłacie odszkodowania (ze względu na różnice kursowe kwota refundacji może być różna od kwoty, którą został obciążony klient).
Zwrot kosztów może nastąpić w formie:
- przelewu bankowego na konto złotówkowe
- przelewu bankowego na konto zagraniczne
- przekazu pocztowego na adres zamieszkania (wyłącznie na terytorium Polski)
W przypadku zaistnienia szkody zadzwoń po pomoc do Centrum Operacyjne AWP P&C, gdziekolwiek się znajdujesz, o każdej porze dnia i nocy. Numer telefonu znajdziesz na swoim certyfikacie ubezpieczenia.
Jeżeli nie zgłosiłeś szkody do Centrum Operacyjnego w dniu jej powstania, z przyczyn niezależnych od siebie lub siły wyższej, zobacz, jak zgłosić roszczenie:
- telefonicznie pod numerem Działu Likwidacji Szkód Centrum Operacyjne AWP P&C*
+48 22 522 26 88
- korespondencyjnie, wysyłając zgłoszenie do Działu Likwidacji Szkód Centrum Operacyjne AWP P&C*
faxem na numer +48 22 522 25 69 lub
e-mailem na adres: pmu.szkody@mondial-assistance.pl
Jakie dokumenty są wymagane do rozpatrzenia roszczenia
- pisemne potwierdzenie opóźnienia bagażu od linii lotniczych (PIR o zaginięciu i potwierdzenie odbioru bagażu – data, godzina)
- pisemny opis zdarzenia
- polisa ubezpieczeniowa – kopia
- kopia wywieszki bagażowej oraz biletu lotniczego
Wymienione dokumenty należy przesłać listem poleconym (za potwierdzeniem odbioru) na adres:
AWP P&C S.A. Oddział w Polsce
ul. Konstruktorska 12
02-673 Warszawa
W jakiej formie wypłacane są świadczenia
Refundacja w Polsce odbywa się jedynie w polskich złotych po przeliczeniu danej waluty według średniego kursu NBP z dnia poniesienia kosztów przez ubezpieczonego, tj. podjęcia decyzji o wypłacie odszkodowania (ze względu na różnice kursowe kwota refundacji może być różna od kwoty, którą został obciążony klient).
Zwrot kosztów może nastąpić w formie:
- przelewu bankowego na konto złotówkowe
- przelewu bankowego na konto zagraniczne
- przekazu pocztowego na adres zamieszkania (wyłącznie na terytorium Polski)
W przypadku zaistnienia szkody zadzwoń po pomoc do Centrum Operacyjne AWP P&C, gdziekolwiek się znajdujesz, o każdej porze dnia i nocy. Numer telefonu znajdziesz na swoim certyfikacie ubezpieczenia.
Jeżeli nie zgłosiłeś szkody do Centrum Operacyjnego w dniu jej powstania, z przyczyn niezależnych od siebie lub siły wyższej, zobacz, jak zgłosić roszczenie:
- telefonicznie pod numerem Działu Likwidacji Szkód Centrum Operacyjne AWP P&C*
+48 22 522 26 88
- korespondencyjnie, wysyłając zgłoszenie do Działu Likwidacji Szkód Centrum Operacyjne AWP P&C*
faxem na numer +48 22 522 25 69 lub
e-mailem na adres: pmu.szkody@mondial-assistance.pl
Jakie dokumenty są wymagane do rozpatrzenia roszczenia
- pokwitowanie/rachunek z parkingu strzeżonego
- protokół policyjny
- faktury/rachunki za zakup utraconych lub uszkodzonych rzeczy (jeśli oczywiście klient jest w ich posiadaniu)
- kompletna lista utraconych lub uszkodzonych rzeczy
- polisa ubezpieczeniowa – kopia
Wymienione dokumenty należy przesłać listem poleconym (za potwierdzeniem odbioru) na adres:
AWP P&C S.A. Oddział w Polsce
ul. Konstruktorska 12
02-673 Warszawa
W jakiej formie wypłacane są świadczenia
Refundacja w Polsce odbywa się jedynie w polskich złotych po przeliczeniu danej waluty według średniego kursu NBP z dnia poniesienia kosztów przez ubezpieczonego, tj. podjęcia decyzji o wypłacie odszkodowania (ze względu na różnice kursowe kwota refundacji może być różna od kwoty, którą został obciążony klient).
Zwrot kosztów może nastąpić w formie:
- przelewu bankowego na konto złotówkowe
- przelewu bankowego na konto zagraniczne
- przekazu pocztowego na adres zamieszkania (wyłącznie na terytorium Polski)
W przypadku zaistnienia szkody zadzwoń po pomoc do Centrum Operacyjne AWP P&C, gdziekolwiek się znajdujesz, o każdej porze dnia i nocy. Numer telefonu znajdziesz na swoim certyfikacie ubezpieczenia.
Jeżeli nie zgłosiłeś szkody do Centrum Operacyjnego w dniu jej powstania, z przyczyn niezależnych od siebie lub siły wyższej, zobacz, jak zgłosić roszczenie:
- telefonicznie pod numerem Działu Likwidacji Szkód Centrum Operacyjne AWP P&C*
+48 22 522 26 88
- korespondencyjnie, wysyłając zgłoszenie do Działu Likwidacji Szkód Centrum Operacyjne AWP P&C*
faxem na numer +48 22 522 25 69 lub
e-mailem na adres: pmu.szkody@mondial-assistance.pl
Jakie dokumenty są wymagane do rozpatrzenia roszczenia
- pokwitowanie/rachunek z parkingu strzeżonego
- protokół policyjny
- faktury/rachunki za zakup utraconych rzeczy lub naprawę uszkodzonych (jeśli klient jest w ich posiadaniu)
- kompletna lista utraconych lub uszkodzonych rzeczy
- polisa ubezpieczeniowa – kopia
Wymienione dokumenty należy przesłać listem poleconym (za potwierdzeniem odbioru) na adres:
AWP P&C S.A. Oddział w Polsce
ul. Konstruktorska 12
02-673 Warszawa
W jakiej formie wypłacane są świadczenia
Refundacja w Polsce odbywa się jedynie w polskich złotych po przeliczeniu danej waluty według średniego kursu NBP z dnia poniesienia kosztów przez ubezpieczonego, tj. podjęcia decyzji o wypłacie odszkodowania (ze względu na różnice kursowe kwota refundacji może być różna od kwoty, którą został obciążony klient).
Zwrot kosztów może nastąpić w formie:
- przelewu bankowego na konto złotówkowe
- przelewu bankowego na konto zagraniczne
- przekazu pocztowego na adres zamieszkania (wyłącznie na terytorium Polski)
W przypadku zaistnienia szkody zadzwoń po pomoc do Centrum Operacyjne AWP P&C, gdziekolwiek się znajdujesz, o każdej porze dnia i nocy. Numer telefonu znajdziesz na swoim certyfikacie ubezpieczenia.
Jeżeli nie zgłosiłeś szkody do Centrum Operacyjnego w dniu jej powstania, z przyczyn niezależnych od siebie lub siły wyższej, zobacz, jak zgłosić roszczenie:
- telefonicznie pod numerem Działu Likwidacji Szkód Centrum Operacyjne AWP P&C*
+48 22 522 26 88
- korespondencyjnie, wysyłając zgłoszenie do Działu Likwidacji Szkód Centrum Operacyjne AWP P&C*
faxem na numer +48 22 522 25 69 lub
e-mailem na adres: pmu.szkody@mondial-assistance.pl
Jakie dokumenty są wymagane do rozpatrzenia roszczenia
- zaświadczenie od odpowiednich władz o wystąpieniu szkody
- faktury/rachunki za zakup utraconych rzeczy lub naprawę uszkodzonych (jeśli klient jest w ich posiadaniu)
- kompletna lista utraconych lub uszkodzonych rzeczy
- polisa ubezpieczeniowa – kopia
Wymienione dokumenty należy przesłać listem poleconym (za potwierdzeniem odbioru) na adres:
AWP P&C S.A. Oddział w Polsce
ul. Konstruktorska 12
02-673 Warszawa
W jakiej formie wypłacane są świadczenia
Refundacja w Polsce odbywa się jedynie w polskich złotych po przeliczeniu danej waluty według średniego kursu NBP z dnia poniesienia kosztów przez ubezpieczonego, tj. podjęcia decyzji o wypłacie odszkodowania (ze względu na różnice kursowe kwota refundacji może być różna od kwoty, którą został obciążony klient).
Zwrot kosztów może nastąpić w formie:
- przelewu bankowego na konto złotówkowe
- przelewu bankowego na konto zagraniczne
- przekazu pocztowego na adres zamieszkania (wyłącznie na terytorium Polski)
W przypadku zaistnienia szkody zadzwoń po pomoc do Centrum Operacyjne AWP P&C, gdziekolwiek się znajdujesz, o każdej porze dnia i nocy. Numer telefonu znajdziesz na swoim certyfikacie ubezpieczenia.
Jeżeli nie zgłosiłeś szkody do Centrum Operacyjnego w dniu jej powstania, z przyczyn niezależnych od siebie lub siły wyższej, zobacz, jak zgłosić roszczenie:
- telefonicznie pod numerem Działu Likwidacji Szkód Centrum Operacyjne AWP P&C*
+48 22 522 26 88
- korespondencyjnie, wysyłając zgłoszenie do Działu Likwidacji Szkód Centrum Operacyjne AWP P&C*
faxem na numer +48 22 522 25 69 lub
e-mailem na adres: pmu.szkody@mondial-assistance.pl
Jakie dokumenty są wymagane do rozpatrzenia roszczenia
- zaświadczenie od odpowiednich władz o wystąpieniu szkody
- faktury/rachunki za zakup utraconych rzeczy lub naprawę uszkodzonych (jeśli klient jest w ich posiadaniu)
- kompletna lista utraconych lub uszkodzonych rzeczy
- polisa ubezpieczeniowa – kopia
Wymienione dokumenty należy przesłać listem poleconym (za potwierdzeniem odbioru) na adres:
AWP P&C S.A. Oddział w Polsce
ul. Konstruktorska 12
02-673 Warszawa
W jakiej formie wypłacane są świadczenia
Refundacja w Polsce odbywa się jedynie w polskich złotych po przeliczeniu danej waluty według średniego kursu NBP z dnia poniesienia kosztów przez ubezpieczonego, tj. podjęcia decyzji o wypłacie odszkodowania (ze względu na różnice kursowe kwota refundacji może być różna od kwoty, którą został obciążony klient).
Zwrot kosztów może nastąpić w formie:
- przelewu bankowego na konto złotówkowe
- przelewu bankowego na konto zagraniczne
- przekazu pocztowego na adres zamieszkania (wyłącznie na terytorium Polski)
W przypadku zaistnienia szkody zadzwoń po pomoc do Centrum Operacyjne AWP P&C, gdziekolwiek się znajdujesz, o każdej porze dnia i nocy. Numer telefonu znajdziesz na swoim certyfikacie ubezpieczenia.
Jeżeli nie zgłosiłeś szkody do Centrum Operacyjnego w dniu jej powstania, z przyczyn niezależnych od siebie lub siły wyższej, zobacz, jak zgłosić roszczenie:
- telefonicznie pod numerem Działu Likwidacji Szkód Centrum Operacyjne AWP P&C*
+48 22 522 26 88
- korespondencyjnie, wysyłając zgłoszenie do Działu Likwidacji Szkód Centrum Operacyjne AWP P&C*
faxem na numer +48 22 522 25 69 lub
e-mailem na adres: pmu.szkody@mondial-assistance.pl
Jakie dokumenty są wymagane do rozpatrzenia roszczenia
- czytelna kopia biletów lotniczych i kart pokładowych (boarding pass)
- pisemne potwierdzenie opóźnienia odlotu od linii lotniczych - liczba godzin opóźnienia (na bilecie, forma dowolna)
- pisemny opis zdarzenia
- polisa ubezpieczeniowa – kopia
- rachunki i paragony za zakup artykułów spożywczych
Wymienione dokumenty należy przesłać listem poleconym (za potwierdzeniem odbioru) na adres:
AWP P&C S.A. Oddział w Polsce
ul. Konstruktorska 12
02-673 Warszawa
W jakiej formie wypłacane są świadczenia
Refundacja w Polsce odbywa się jedynie w polskich złotych po przeliczeniu danej waluty według średniego kursu NBP z dnia poniesienia kosztów przez ubezpieczonego, tj. podjęcia decyzji o wypłacie odszkodowania (ze względu na różnice kursowe kwota refundacji może być różna od kwoty, którą został obciążony klient).
Zwrot kosztów może nastąpić w formie:
- przelewu bankowego na konto złotówkowe
- przelewu bankowego na konto zagraniczne
- przekazu pocztowego na adres zamieszkania (wyłącznie na terytorium Polski)
W przypadku zaistnienia szkody zadzwoń po pomoc do Centrum Operacyjne AWP P&C, gdziekolwiek się znajdujesz, o każdej porze dnia i nocy. Numer telefonu znajdziesz na swoim certyfikacie ubezpieczenia.
Jeżeli nie zgłosiłeś szkody do Centrum Operacyjnego w dniu jej powstania, z przyczyn niezależnych od siebie lub siły wyższej, zobacz, jak zgłosić roszczenie:
- telefonicznie pod numerem Działu Likwidacji Szkód Centrum Operacyjne AWP P&C*
+48 22 522 26 88
- korespondencyjnie, wysyłając zgłoszenie do Działu Likwidacji Szkód Centrum Operacyjne AWP P&C*
faxem na numer +48 22 522 25 69 lub
e-mailem na adres: pmu.szkody@mondial-assistance.pl
Jakie dokumenty są wymagane do rozpatrzenia roszczenia
- dokumentacja potwierdzająca powód odwołania uczestnictwa w zależności od przyczyny: dokumentacja medyczna/ potwierdzenie szkody w mieniu/ zaświadczenie od pracodawcy o rozpoczęciu pracy/ potwierdzenie od odpowiednich władz o kradzieży dokumentów niezbędnych w podróży
- zaświadczenie z biura podróży o wysokości potrąceń, dokonanych przez biuro w związku z rezygnacją z uczestnictwa w zagranicznej imprezie turystycznej
- umowa z biurem podróży – potwierdzenie wyjazdu
- opis zdarzenia
- polisa ubezpieczeniowa – kopia
Wymienione dokumenty należy przesłać listem poleconym (za potwierdzeniem odbioru) na adres:
AWP P&C S.A. Oddział w Polsce
ul. Konstruktorska 12
02-673 Warszawa
W jakiej formie wypłacane są świadczenia
Refundacja w Polsce odbywa się jedynie w polskich złotych po przeliczeniu danej waluty według średniego kursu NBP z dnia poniesienia kosztów przez ubezpieczonego, tj. podjęcia decyzji o wypłacie odszkodowania (ze względu na różnice kursowe kwota refundacji może być różna od kwoty, którą został obciążony klient).
Zwrot kosztów może nastąpić w formie:
- przelewu bankowego na konto złotówkowe
- przelewu bankowego na konto zagraniczne
- przekazu pocztowego na adres zamieszkania (wyłącznie na terytorium Polski)
W przypadku zaistnienia szkody zadzwoń po pomoc do Centrum Operacyjne AWP P&C, gdziekolwiek się znajdujesz, o każdej porze dnia i nocy. Numer telefonu znajdziesz na swoim certyfikacie ubezpieczenia.
Jeżeli nie zgłosiłeś szkody do Centrum Operacyjnego w dniu jej powstania, z przyczyn niezależnych od siebie lub siły wyższej, zobacz, jak zgłosić roszczenie:
- telefonicznie pod numerem Działu Likwidacji Szkód Centrum Operacyjne AWP P&C*
+48 22 522 26 88
- korespondencyjnie, wysyłając zgłoszenie do Działu Likwidacji Szkód Centrum Operacyjne AWP P&C*
faxem na numer +48 22 522 25 69 lub
e-mailem na adres: pmu.szkody@mondial-assistance.pl
Jakie dokumenty są wymagane do rozpatrzenia roszczenia
- protokół policji, jeżeli była na miejscu zdarzenia
- opis zdarzenia przygotowany przez sprawcę szkody oraz ewentualnych świadków
- oświadczenie poszkodowanego o wysokości szkody oraz o ewentualnym przyjęciu zadośćuczynienia od sprawcy
- przy szkodzie rzeczowej: rachunki lub paragony za naprawę/zakup zniszczonej rzeczy
- polisa ubezpieczeniowa – kopia
Wymienione dokumenty należy przesłać listem poleconym (za potwierdzeniem odbioru) na adres:
AWP P&C S.A. Oddział w Polsce
ul. Konstruktorska 12
02-673 Warszawa
W jakiej formie wypłacane są świadczenia
Refundacja w Polsce odbywa się jedynie w polskich złotych po przeliczeniu danej waluty według średniego kursu NBP z dnia poniesienia kosztów przez ubezpieczonego, tj. podjęcia decyzji o wypłacie odszkodowania (ze względu na różnice kursowe kwota refundacji może być różna od kwoty, którą został obciążony klient).
Zwrot kosztów może nastąpić w formie:
- przelewu bankowego na konto złotówkowe
- przelewu bankowego na konto zagraniczne
- przekazu pocztowego na adres zamieszkania (wyłącznie na terytorium Polski)
W przypadku zaistnienia szkody zadzwoń po pomoc do Centrum Operacyjne AWP P&C, gdziekolwiek się znajdujesz, o każdej porze dnia i nocy. Numer telefonu znajdziesz na swoim certyfikacie ubezpieczenia.
Jeżeli nie zgłosiłeś szkody do Centrum Operacyjnego w dniu jej powstania, z przyczyn niezależnych od siebie lub siły wyższej, zobacz, jak zgłosić roszczenie:
- telefonicznie pod numerem Działu Likwidacji Szkód Centrum Operacyjne AWP P&C*
+48 22 522 26 88
- korespondencyjnie, wysyłając zgłoszenie do Działu Likwidacji Szkód Centrum Operacyjne AWP P&C*
faxem na numer +48 22 522 25 69 lub
e-mailem na adres: pmu.szkody@mondial-assistance.pl
Jakie dokumenty są wymagane do rozpatrzenia roszczenia
- protokół policji, jeżeli była na miejscu zdarzenia
- opis zdarzenia przygotowany przez sprawcę szkody oraz ewentualnych świadków
- oświadczenie poszkodowanego o wysokości szkody oraz o ewentualnym przyjęciu zadośćuczynienia od sprawcy
- przy szkodzie rzeczowej: rachunki lub paragony za naprawę/zakup zniszczonej rzeczy
- polisa ubezpieczeniowa – kopia
Wymienione dokumenty należy przesłać listem poleconym (za potwierdzeniem odbioru) na adres:
AWP P&C S.A. Oddział w Polsce
ul. Konstruktorska 12
02-673 Warszawa
W jakiej formie wypłacane są świadczenia
Refundacja w Polsce odbywa się jedynie w polskich złotych po przeliczeniu danej waluty według średniego kursu NBP z dnia poniesienia kosztów przez ubezpieczonego, tj. podjęcia decyzji o wypłacie odszkodowania (ze względu na różnice kursowe kwota refundacji może być różna od kwoty, którą został obciążony klient).
Zwrot kosztów może nastąpić w formie:
- przelewu bankowego na konto złotówkowe
- przelewu bankowego na konto zagraniczne
- przekazu pocztowego na adres zamieszkania (wyłącznie na terytorium Polski)
W przypadku zaistnienia szkody zadzwoń po pomoc do Centrum Operacyjne AWP P&C, gdziekolwiek się znajdujesz, o każdej porze dnia i nocy:
- zgłoszenia telefoniczne pod numerem Centrum Operacyjne AWP P&C*
+48 22 522 25 22
Jeżeli nie zgłosiłeś szkody do Centrum Operacyjnego w dniu jej powstania, z przyczyn niezależnych od siebie lub siły wyższej, zgłoś roszczenie korespondencyjnie do Mondial Assistance Sp. z o.o.
Jakie dokumenty są wymagane do rozpatrzenia roszczenia
W przypadku nie zgłoszenia szkody telefonicznie należy przesłać pocztą następujące dokumenty:
- opis zaistniałego zdarzenia: zachorowania bądź nieszczęśliwego wypadku
- kopię polisy ubezpieczeniowej
- dokumentację medyczną z diagnozą
- w razie samodzielnego opłacenia rachunków – ich oryginały wraz z dowodami ich zapłaty
- oryginały rachunków do opłacenia na rzecz placówki medycznej wraz z informacją na piśmie, że nie zostały uregulowane
- pisemną dyspozycję dotyczącą sposobu refundacji kosztów
Wymienione dokumenty należy przesłać listem poleconym (za potwierdzeniem odbioru) na adres:
AWP P&C S.A. Oddział w Polsce
ul. Konstruktorska 12
02-673 Warszawa
W jakiej formie wypłacane są świadczenia
Refundacja w Polsce odbywa się jedynie w polskich złotych po przeliczeniu danej waluty według średniego kursu NBP z dnia poniesienia kosztów przez ubezpieczonego, tj. podjęcia decyzji o wypłacie odszkodowania (ze względu na różnice kursowe kwota refundacji może być różna od kwoty, którą został obciążony klient).
Zwrot kosztów może nastąpić w formie:
- przelewu bankowego na konto złotówkowe
- przelewu bankowego na konto zagraniczne
- przekazu pocztowego na adres zamieszkania (wyłącznie na terytorium Polski)
W przypadku zaistnienia szkody zadzwoń po pomoc do Centrum Operacyjne AWP P&C, gdziekolwiek się znajdujesz, o każdej porze dnia i nocy:
- zgłoszenia telefoniczne pod numerem Centrum Operacyjne AWP P&C*
225 222 522.
Jeżeli nie zgłosiłeś szkody do Centrum Operacyjnego w dniu jej powstania, z przyczyn niezależnych od siebie lub siły wyższej, zgłoś roszczenie korespondencyjnie do Centrum Operacyjne AWP P&C.
Jakie dokumenty są wymagane do rozpatrzenia roszczenia
- W przypadku nie zgłoszenia szkody telefonicznie należy przesłać pocztą następujące dokumenty:
- opis zaistniałego zdarzenia: zachorowania bądź nieszczęśliwego wypadku
- kopię polisy ubezpieczeniowej
- dokumentację medyczną z diagnozą
- w razie samodzielnego opłacenia rachunków – ich oryginały wraz z dowodami ich zapłaty
- oryginały rachunków do opłacenia na rzecz placówki medycznej wraz z informacją na piśmie, że nie zostały uregulowane
- pisemną dyspozycję dotyczącą sposobu refundacji kosztów
Wymienione dokumenty należy przesłać listem poleconym (za potwierdzeniem odbioru) na adres:
AWP P&C S.A. Oddział w Polsce
ul. Konstruktorska 12
02-673 Warszawa
W jakiej formie wypłacane są świadczenia
Refundacja w Polsce odbywa się jedynie w polskich złotych po przeliczeniu danej waluty według średniego kursu NBP z dnia poniesienia kosztów przez ubezpieczonego, tj. podjęcia decyzji o wypłacie odszkodowania (ze względu na różnice kursowe kwota refundacji może być różna od kwoty, którą został obciążony klient).
Zwrot kosztów może nastąpić w formie:
- przelewu bankowego na konto złotówkowe
- przelewu bankowego na konto zagraniczne
- przekazu pocztowego na adres zamieszkania (wyłącznie na terytorium Polski)
W przypadku zaistnienia szkody zadzwoń po pomoc do Centrum Operacyjne AWP P&C, gdziekolwiek się znajdujesz, o każdej porze dnia i nocy:
- zgłoszenia telefoniczne pod numerem Centrum Operacyjne AWP P&C*
+48 22 522 25 22.
Jeżeli nie zgłosiłeś szkody do Centrum Operacyjnego w dniu jej powstania, z przyczyn niezależnych od siebie lub siły wyższej, zgłoś roszczenie korespondencyjnie do Centrum Operacyjne AWP P&C.
Jakie dokumenty są wymagane do rozpatrzenia roszczenia
W przypadku nie zgłoszenia szkody telefonicznie należy przesłać pocztą następujące dokumenty:
- opis zaistniałego zdarzenia: zachorowania bądź nieszczęśliwego wypadku
- kopię polisy ubezpieczeniowej
- dokumentację medyczną z diagnozą
- w razie samodzielnego opłacenia rachunków – ich oryginały wraz z dowodami ich zapłaty
- oryginały rachunków do opłacenia na rzecz placówki medycznej wraz z informacją na piśmie, że nie zostały uregulowane
- pisemną dyspozycję dotyczącą sposobu refundacji kosztów
Wymienione dokumenty należy przesłać listem poleconym (za potwierdzeniem odbioru) na adres:
AWP P&C S.A. Oddział w Polsce
Dział likwidacji szkód
ul. Domaniewska 50B,
02-672 Warszawa
W jakiej formie wypłacane są świadczenia
Refundacja w Polsce odbywa się jedynie w polskich złotych po przeliczeniu danej waluty według średniego kursu NBP z dnia poniesienia kosztów przez ubezpieczonego, tj. podjęcia decyzji o wypłacie odszkodowania (ze względu na różnice kursowe kwota refundacji może być różna od kwoty, którą został obciążony klient).
Zwrot kosztów może nastąpić w formie:
- przelewu bankowego na konto złotówkowe
- przelewu bankowego na konto zagraniczne
- przekazu pocztowego na adres zamieszkania (wyłącznie na terytorium Polski)
W przypadku zaistnienia szkody zadzwoń po pomoc do Centrum Operacyjne AWP P&C, gdziekolwiek się znajdujesz, o każdej porze dnia i nocy:
- zgłoszenia telefoniczne pod numerem Centrum Operacyjne AWP P&C*
+48 22 522 25 22.
Jeżeli nie zgłosiłeś szkody do Centrum Operacyjnego w dniu jej powstania, z przyczyn niezależnych od siebie lub siły wyższej, zgłoś roszczenie korespondencyjnie do Centrum Operacyjne AWP P&C.
Jakie dokumenty są wymagane do rozpatrzenia roszczenia
W przypadku nie zgłoszenia szkody telefonicznie należy przesłać pocztą następujące dokumenty:
- opis zaistniałego zdarzenia: zachorowania bądź nieszczęśliwego wypadku
- kopię polisy ubezpieczeniowej
- dokumentację medyczną z diagnozą
- w razie samodzielnego opłacenia rachunków – ich oryginały wraz z dowodami ich zapłaty
- oryginały rachunków do opłacenia na rzecz placówki medycznej wraz z informacją na piśmie, że nie zostały uregulowane
- pisemną dyspozycję dotyczącą sposobu refundacji kosztów
Wymienione dokumenty należy przesłać listem poleconym (za potwierdzeniem odbioru) na adres:
AWP P&C S.A. Oddział w Polsce
ul. Konstruktorska 12
02-673 Warszawa
W jakiej formie wypłacane są świadczenia
Refundacja w Polsce odbywa się jedynie w polskich złotych po przeliczeniu danej waluty według średniego kursu NBP z dnia poniesienia kosztów przez ubezpieczonego, tj. podjęcia decyzji o wypłacie odszkodowania (ze względu na różnice kursowe kwota refundacji może być różna od kwoty, którą został obciążony klient).
Zwrot kosztów może nastąpić w formie:
- przelewu bankowego na konto złotówkowe
- przelewu bankowego na konto zagraniczne
- przekazu pocztowego na adres zamieszkania (wyłącznie na terytorium Polski)
W przypadku zaistnienia szkody zadzwoń po pomoc do Centrum Operacyjne AWP P&C, gdziekolwiek się znajdujesz, o każdej porze dnia i nocy:
- zgłoszenia telefoniczne pod numerem Centrum Operacyjne AWP P&C*
+48 22 522 25 22.
Jeżeli nie zgłosiłeś szkody do Centrum Operacyjnego w dniu jej powstania, z przyczyn niezależnych od siebie lub siły wyższej, zgłoś roszczenie korespondencyjnie do Centrum Operacyjne AWP P&C.
Jakie dokumenty są wymagane do rozpatrzenia roszczenia
- W przypadku nie zgłoszenia szkody telefonicznie należy przesłać pocztą następujące dokumenty:
- opis zaistniałego zdarzenia: zachorowania bądź nieszczęśliwego wypadku
- kopię polisy ubezpieczeniowej
- dokumentację medyczną z diagnozą
- w razie samodzielnego opłacenia rachunków – ich oryginały wraz z dowodami ich zapłaty
- oryginały rachunków do opłacenia na rzecz placówki medycznej wraz z informacją na piśmie, że nie zostały uregulowane
- pisemną dyspozycję dotyczącą sposobu refundacji kosztów
Wymienione dokumenty należy przesłać listem poleconym (za potwierdzeniem odbioru) na adres:
AWP P&C S.A. Oddział w Polsce
ul. Konstruktorska 12
02-673 Warszawa
W jakiej formie wypłacane są świadczenia
Refundacja w Polsce odbywa się jedynie w polskich złotych po przeliczeniu danej waluty według średniego kursu NBP z dnia poniesienia kosztów przez ubezpieczonego, tj. podjęcia decyzji o wypłacie odszkodowania (ze względu na różnice kursowe kwota refundacji może być różna od kwoty, którą został obciążony klient).
Zwrot kosztów może nastąpić w formie:
- przelewu bankowego na konto złotówkowe
- przelewu bankowego na konto zagraniczne
- przekazu pocztowego na adres zamieszkania (wyłącznie na terytorium Polski)
W przypadku zaistnienia szkody zadzwoń po pomoc do Centrum Operacyjne AWP P&C, gdziekolwiek się znajdujesz, o każdej porze dnia i nocy:
- zgłoszenia telefoniczne pod numerem Centrum Operacyjne AWP P&C*
+48 22 522 25 22.
Jeżeli nie zgłosiłeś szkody do Centrum Operacyjnego w dniu jej powstania, z przyczyn niezależnych od siebie lub siły wyższej, zgłoś roszczenie korespondencyjnie do Centrum Operacyjne AWP P&C.
Jakie dokumenty są wymagane do rozpatrzenia roszczenia
W przypadku nie zgłoszenia szkody telefonicznie należy przesłać pocztą następujące dokumenty:
- opis zaistniałego zdarzenia: zachorowania bądź nieszczęśliwego wypadku
- kopię polisy ubezpieczeniowej
- dokumentację medyczną z diagnozą
- w razie samodzielnego opłacenia rachunków – ich oryginały wraz z dowodami ich zapłaty
- oryginały rachunków do opłacenia na rzecz placówki medycznej wraz z informacją na piśmie, że nie zostały uregulowane
- pisemną dyspozycję dotyczącą sposobu refundacji kosztów
Wymienione dokumenty należy przesłać listem poleconym (za potwierdzeniem odbioru) na adres:
AWP P&C S.A. Oddział w Polsce
ul. Konstruktorska 12
02-673 Warszawa
W jakiej formie wypłacane są świadczenia
Refundacja w Polsce odbywa się jedynie w polskich złotych po przeliczeniu danej waluty według średniego kursu NBP z dnia poniesienia kosztów przez ubezpieczonego, tj. podjęcia decyzji o wypłacie odszkodowania (ze względu na różnice kursowe kwota refundacji może być różna od kwoty, którą został obciążony klient).
Zwrot kosztów może nastąpić w formie:
- przelewu bankowego na konto złotówkowe
- przelewu bankowego na konto zagraniczne
- przekazu pocztowego na adres zamieszkania (wyłącznie na terytorium Polski)
W przypadku zaistnienia szkody zadzwoń po pomoc do Centrum Operacyjne AWP P&C, gdziekolwiek się znajdujesz, o każdej porze dnia i nocy:
- zgłoszenia telefoniczne pod numerem Centrum Operacyjne AWP P&C*
+48 22 522 25 22.
Jeżeli nie zgłosiłeś szkody do Centrum Operacyjnego w dniu jej powstania, z przyczyn niezależnych od siebie lub siły wyższej, zgłoś roszczenie korespondencyjnie do Centrum Operacyjne AWP P&C.
Jakie dokumenty są wymagane do rozpatrzenia roszczenia
W przypadku niezgłoszenia szkody telefonicznie należy przesłać pocztą następujące dokumenty:
- opis zaistniałego zdarzenia: zachorowania bądź nieszczęśliwego wypadku
- kopię polisy ubezpieczeniowej
- dokumentację medyczną z diagnozą
- w razie samodzielnego opłacenia rachunków – ich oryginały wraz z dowodami ich zapłaty
- oryginały rachunków do opłacenia na rzecz placówki medycznej wraz z informacją na piśmie, że nie zostały uregulowane
- pisemną dyspozycję dotyczącą sposobu refundacji kosztów
Wymienione dokumenty należy przesłać listem poleconym (za potwierdzeniem odbioru) na adres:
AWP P&C S.A. Oddział w Polsce
ul. Konstruktorska 12
02-673 Warszawa
W jakiej formie wypłacane są świadczenia
Refundacja w Polsce odbywa się jedynie w polskich złotych po przeliczeniu danej waluty według średniego kursu NBP z dnia poniesienia kosztów przez ubezpieczonego, tj. podjęcia decyzji o wypłacie odszkodowania (ze względu na różnice kursowe kwota refundacji może być różna od kwoty, którą został obciążony klient).
Zwrot kosztów może nastąpić w formie:
- przelewu bankowego na konto złotówkowe
- przelewu bankowego na konto zagraniczne
- przekazu pocztowego na adres zamieszkania (wyłącznie na terytorium Polski)
W przypadku zaistnienia szkody zadzwoń po pomoc do Centrum Operacyjne AWP P&C, gdziekolwiek się znajdujesz, o każdej porze dnia i nocy:
- zgłoszenia telefoniczne pod numerem Centrum Operacyjne AWP P&C*
+48 22 522 25 22.
Jeżeli nie zgłosiłeś szkody do Centrum Operacyjnego w dniu jej powstania, z przyczyn niezależnych od siebie lub siły wyższej, zgłoś roszczenie korespondencyjnie do Centrum Operacyjne AWP P&C.
Jakie dokumenty są wymagane do rozpatrzenia roszczenia
W przypadku niezgłoszenia szkody telefonicznie należy przesłać pocztą następujące dokumenty:
- opis zaistniałego zdarzenia: zachorowania bądź nieszczęśliwego wypadku
- kopię polisy ubezpieczeniowej
- dokumentację medyczną z diagnozą
- w razie samodzielnego opłacenia rachunków – ich oryginały wraz z dowodami ich zapłaty
- oryginały rachunków do opłacenia na rzecz placówki medycznej wraz z informacją na piśmie, że nie zostały uregulowane
- pisemną dyspozycję dotyczącą sposobu refundacji kosztów
Wymienione dokumenty należy przesłać listem poleconym (za potwierdzeniem odbioru) na adres:
AWP P&C S.A. Oddział w Polsce
ul. Konstruktorska 12
02-673 Warszawa
W jakiej formie wypłacane są świadczenia
Refundacja w Polsce odbywa się jedynie w polskich złotych po przeliczeniu danej waluty według średniego kursu NBP z dnia poniesienia kosztów przez ubezpieczonego, tj. podjęcia decyzji o wypłacie odszkodowania (ze względu na różnice kursowe kwota refundacji może być różna od kwoty, którą został obciążony klient).
Zwrot kosztów może nastąpić w formie:
- przelewu bankowego na konto złotówkowe
- przelewu bankowego na konto zagraniczne
- przekazu pocztowego na adres zamieszkania (wyłącznie na terytorium Polski)
W przypadku zaistnienia szkody zadzwoń po pomoc do Centrum Operacyjne AWP P&C, gdziekolwiek się znajdujesz, o każdej porze dnia i nocy:
- zgłoszenia telefoniczne pod numerem Centrum Operacyjne AWP P&C*
+48 22 522 25 22.
Jeżeli nie zgłosiłeś szkody do Centrum Operacyjnego w dniu jej powstania, z przyczyn niezależnych od siebie lub siły wyższej, zgłoś roszczenie korespondencyjnie do Centrum Operacyjne AWP P&C.
Jakie dokumenty są wymagane do rozpatrzenia roszczenia
W przypadku nie zgłoszenia szkody telefonicznie należy przesłać pocztą następujące dokumenty:
- opis zaistniałego zdarzenia: zachorowania bądź nieszczęśliwego wypadku
- kopię polisy ubezpieczeniowej
- dokumentację medyczną z diagnozą
- w razie samodzielnego opłacenia rachunków – ich oryginały wraz z dowodami ich zapłaty
- oryginały rachunków do opłacenia na rzecz placówki medycznej wraz z informacją na piśmie, że nie zostały uregulowane
- pisemną dyspozycję dotyczącą sposobu refundacji kosztów
Wymienione dokumenty należy przesłać listem poleconym (za potwierdzeniem odbioru) na adres:
AWP P&C S.A. Oddział w Polsce
ul. Konstruktorska 12
02-673 Warszawa
W jakiej formie wypłacane są świadczenia
Refundacja w Polsce odbywa się jedynie w polskich złotych po przeliczeniu danej waluty według średniego kursu NBP z dnia poniesienia kosztów przez ubezpieczonego, tj. podjęcia decyzji o wypłacie odszkodowania (ze względu na różnice kursowe kwota refundacji może być różna od kwoty, którą został obciążony klient).
Zwrot kosztów może nastąpić w formie:
- przelewu bankowego na konto złotówkowe
- przelewu bankowego na konto zagraniczne
- przekazu pocztowego na adres zamieszkania (wyłącznie na terytorium Polski)
W przypadku zaistnienia szkody zadzwoń po pomoc do Centrum Operacyjne AWP P&C, gdziekolwiek się znajdujesz, o każdej porze dnia i nocy:
- zgłoszenia telefoniczne pod numerem Centrum Operacyjne AWP P&C*
+48 22 522 25 22.
Jeżeli nie zgłosiłeś szkody do Centrum Operacyjnego w dniu jej powstania, z przyczyn niezależnych od siebie lub siły wyższej, zgłoś roszczenie korespondencyjnie do Centrum Operacyjne AWP P&C.
Jakie dokumenty są wymagane do rozpatrzenia roszczenia
W przypadku nie zgłoszenia szkody telefonicznie należy przesłać pocztą następujące dokumenty:
- opis zaistniałego zdarzenia: zachorowania bądź nieszczęśliwego wypadku
- kopię polisy ubezpieczeniowej
- dokumentację medyczną z diagnozą
- w razie samodzielnego opłacenia rachunków – ich oryginały wraz z dowodami ich zapłaty
- oryginały rachunków do opłacenia na rzecz placówki medycznej wraz z informacją na piśmie, że nie zostały uregulowane
- pisemną dyspozycję dotyczącą sposobu refundacji kosztów
Wymienione dokumenty należy przesłać listem poleconym (za potwierdzeniem odbioru) na adres:
AWP P&C S.A. Oddział w Polsce
ul. Konstruktorska 12
02-673 Warszawa
W jakiej formie wypłacane są świadczenia
Refundacja w Polsce odbywa się jedynie w polskich złotych po przeliczeniu danej waluty według średniego kursu NBP z dnia poniesienia kosztów przez ubezpieczonego, tj. podjęcia decyzji o wypłacie odszkodowania (ze względu na różnice kursowe kwota refundacji może być różna od kwoty, którą został obciążony klient).
Zwrot kosztów może nastąpić w formie:
- przelewu bankowego na konto złotówkowe
- przelewu bankowego na konto zagraniczne
- przekazu pocztowego na adres zamieszkania (wyłącznie na terytorium Polski)
W przypadku zaistnienia szkody zadzwoń po pomoc do Centrum Operacyjne AWP P&C, gdziekolwiek się znajdujesz, o każdej porze dnia i nocy:
- zgłoszenia telefoniczne pod numerem Centrum Operacyjne AWP P&C*
+48 22 522 25 22.
Jeżeli nie zgłosiłeś szkody do Centrum Operacyjnego w dniu jej powstania, z przyczyn niezależnych od siebie lub siły wyższej, zgłoś roszczenie korespondencyjnie do Centrum Operacyjne AWP P&C.
Jakie dokumenty są wymagane do rozpatrzenia roszczenia
W przypadku nie zgłoszenia szkody telefonicznie należy przesłać pocztą następujące dokumenty:
- opis zaistniałego zdarzenia: zachorowania bądź nieszczęśliwego wypadku
- kopię polisy ubezpieczeniowej
- dokumentację medyczną z diagnozą
- w razie samodzielnego opłacenia rachunków – ich oryginały wraz z dowodami ich zapłaty
- oryginały rachunków do opłacenia na rzecz placówki medycznej wraz z informacją na piśmie, że nie zostały uregulowane
- pisemną dyspozycję dotyczącą sposobu refundacji kosztów
Wymienione dokumenty należy przesłać listem poleconym (za potwierdzeniem odbioru) na adres:
AWP P&C S.A. Oddział w Polsce
ul. Konstruktorska 12
02-673 Warszawa
W jakiej formie wypłacane są świadczenia
Refundacja w Polsce odbywa się jedynie w polskich złotych po przeliczeniu danej waluty według średniego kursu NBP z dnia poniesienia kosztów przez ubezpieczonego, tj. podjęcia decyzji o wypłacie odszkodowania (ze względu na różnice kursowe kwota refundacji może być różna od kwoty, którą został obciążony klient).
Zwrot kosztów może nastąpić w formie:
- przelewu bankowego na konto złotówkowe
- przelewu bankowego na konto zagraniczne
- przekazu pocztowego na adres zamieszkania (wyłącznie na terytorium Polski)
W przypadku zaistnienia szkody zadzwoń po pomoc do Centrum Operacyjne AWP P&C, gdziekolwiek się znajdujesz, o każdej porze dnia i nocy:
- zgłoszenia telefoniczne pod numerem Centrum Operacyjne AWP P&C*
+48 22 522 25 22
Jeżeli nie zgłosiłeś szkody do Centrum Operacyjnego w dniu jej powstania, z przyczyn niezależnych od siebie lub siły wyższej, zgłoś roszczenie korespondencyjnie do Centrum Operacyjne AWP P&C.
Jakie dokumenty są wymagane do rozpatrzenia roszczenia
W przypadku nie zgłoszenia szkody telefonicznie należy przesłać pocztą następujące dokumenty:
- opis zaistniałego zdarzenia: zachorowania bądź nieszczęśliwego wypadku
- kopię polisy ubezpieczeniowej
- dokumentację medyczną z diagnozą
- w razie samodzielnego opłacenia rachunków – ich oryginały wraz z dowodami ich zapłaty
- oryginały rachunków do opłacenia na rzecz placówki medycznej wraz z informacją na piśmie, że nie zostały uregulowane
- pisemną dyspozycję dotyczącą sposobu refundacji kosztów
Wymienione dokumenty należy przesłać listem poleconym (za potwierdzeniem odbioru) na adres:
AWP P&C S.A. Oddział w Polsce
ul. Konstruktorska 12
02-673 Warszawa
W jakiej formie wypłacane są świadczenia
Refundacja w Polsce odbywa się jedynie w polskich złotych po przeliczeniu danej waluty według średniego kursu NBP z dnia poniesienia kosztów przez ubezpieczonego, tj. podjęcia decyzji o wypłacie odszkodowania (ze względu na różnice kursowe kwota refundacji może być różna od kwoty, którą został obciążony klient).
Zwrot kosztów może nastąpić w formie:
- przelewu bankowego na konto złotówkowe
- przelewu bankowego na konto zagraniczne
- przekazu pocztowego na adres zamieszkania (wyłącznie na terytorium Polski)
W przypadku zaistnienia szkody zadzwoń po pomoc do Centrum Operacyjne AWP P&C, gdziekolwiek się znajdujesz, o każdej porze dnia i nocy:
- zgłoszenia telefoniczne pod numerem Centrum Operacyjne AWP P&C*
+48 22 522 25 22.
Jeżeli nie zgłosiłeś szkody do Centrum Operacyjnego w dniu jej powstania, z przyczyn niezależnych od siebie lub siły wyższej, zgłoś roszczenie korespondencyjnie do Centrum Operacyjne AWP P&C.
Jakie dokumenty są wymagane do rozpatrzenia roszczenia
W przypadku nie zgłoszenia szkody telefonicznie należy przesłać pocztą następujące dokumenty:
- opis zaistniałego zdarzenia: zachorowania bądź nieszczęśliwego wypadku
- kopię polisy ubezpieczeniowej
- dokumentację medyczną z diagnozą
- w razie samodzielnego opłacenia rachunków – ich oryginały wraz z dowodami ich zapłaty
- oryginały rachunków do opłacenia na rzecz placówki medycznej wraz z informacją na piśmie, że nie zostały uregulowane
- pisemną dyspozycję dotyczącą sposobu refundacji kosztów
Wymienione dokumenty należy przesłać listem poleconym (za potwierdzeniem odbioru) na adres:
AWP P&C S.A. Oddział w Polsce
ul. Konstruktorska 12
02-673 Warszawa
W jakiej formie wypłacane są świadczenia
Refundacja w Polsce odbywa się jedynie w polskich złotych po przeliczeniu danej waluty według średniego kursu NBP z dnia poniesienia kosztów przez ubezpieczonego, tj. podjęcia decyzji o wypłacie odszkodowania (ze względu na różnice kursowe kwota refundacji może być różna od kwoty, którą został obciążony klient).
Zwrot kosztów może nastąpić w formie:
- przelewu bankowego na konto złotówkowe
- przelewu bankowego na konto zagraniczne
- przekazu pocztowego na adres zamieszkania (wyłącznie na terytorium Polski)
W przypadku umów zawieranych za pośrednictwem agentów oraz biur podróży, roszczenia z tytułu następstw nieszczęśliwych wypadków można zgłosić:
- korespondencyjnie, wysyłając komplet dokumentów do wybranego Oddziału, Agencji Allianz bądź do Centrum Likwidacji Szkód i Oceny Ryzyka (CLSiOR) lub do Towarzystwa:
AWP P&C S.A. Oddział w Polsce
ul. Konstruktorska 12
02-673 Warszawa
- osobiście pod tym samym adresem.
Przy zgłaszaniu roszczeń nie obowiązuje rejonizacja.
Jakie dokumenty są wymagane do rozpatrzenia roszczenia
- wypełniony druk zgłoszenia szkody z ubezpieczenia następstw nieszczęśliwych wypadków
Poświadczone za zgodność z oryginałem kopie dokumentów:
- dokument potwierdzający tożsamość uprawnionego – dowód osobisty
- opis okoliczności wypadku/protokół policji, jeżeli było prowadzone postępowanie
- protokół BHP – przy wypadkach w pracy
- kopia dokumentacji medycznej z przebiegu leczenia i rehabilitacji
Jakie dokumenty są wymagane do rozpatrzenia roszczenia w wypadku zgonu w następstwie wypadku?
- wypełniony druk zgłoszenia szkody z ubezpieczenia następstw nieszczęśliwych wypadków
Poświadczone za zgodność z oryginałem kopie dokumentów:
- dokument potwierdzający tożsamość uprawnionego – dowód osobisty
- akt zgonu ubezpieczonego
- zaświadczenie stwierdzające przyczynę zgonu (karta statystyczna zgonu lub diagnoza lekarska)
- opis okoliczności wypadku
- dokumentacja medyczna w zakresie niezbędnym do rozpatrzenia roszczenia
- protokół BHP – jeżeli wypadek jest kwalifikowany jako wypadek przy pracy
- orzeczenie kończące postępowanie w sprawie, sporządzone przez policję, prokuraturę lub sąd
- protokół sekcji zwłok, o ile była wykonana
Kto może poświadczyć zgodność dokumentów z oryginałem?
- pracownicy instytucji wystawiającej dany dokument
- notariusz
- pracownicy Wydziału Świadczeń i Szkód Osobowych w Centrali Allianz, oddziałach i Centrach Likwidacji Szkód oraz asystenci likwidatorów szkód
- wskazani pracownicy etatowi spółek Grupy Allianz (dyrektorzy oddziałów, sekretarki i asystentki w oddziałach i agencjach wyłącznych Allianz, pracownicy Departamentu Prawnego)
- regionalni dyrektorzy sprzedaży, menedżerowie ubezpieczeń grupowych, regionalni specjaliści ds. oceny ryzyka funkcjonujący w strukturach Departamentu Ubezpieczeń Grupowych i Osobowych
- właściciele agencji wyłącznych Allianz
- brokerzy posiadający pełnomocnictwo od klienta do reprezentowania jego interesów w procesie obsługi roszczeń
- unit menedżerowie w sieci sprzedaży Allianz
Dla umów grupowych, gdzie ubezpieczającym jest zakład pracy dodatkowo dokumenty mogą poświadczyć:
- pracownicy działu kadr, kadry kierowniczej lub księgowości macierzystego zakładu pracy ubezpieczonego
- osoba obsługująca polisę w macierzystym zakładzie pracy ubezpieczonego
W jakiej formie wypłacane są świadczenia
- Przelew na wskazane konto. To najdogodniejsza i najszybsza forma rozliczenia należności.
- Przekaz pocztowy. Mniej wygodna i wydłużona w czasie forma rozliczenia należności. Kwota świadczenia jest dostępna w oddziale pocztowym średnio od 7 do 14 dni od momentu zatwierdzenia wypłaty świadczenia. Wydłużenie terminu rozliczenia związane jest cyklem operacyjnym poczty.
Jeżeli nie zgłosiłeś szkody do Centrum Operacyjnego w dniu jej powstania, z przyczyn niezależnych od siebie lub siły wyższej, możesz zgłosić roszczenie:
- Telefonicznie pod numerem Działu Likwidacji Szkód Mondial Assistance*
+48 22 522 26 88
- Korespondencyjnie, wysyłając zgłoszenie do Działu Likwidacji Szkód Mondial Assistance*
faxem na numer +48 22 522 25 69 - E-mailem na adres:
pmu.szkody@mondial-assistance.pl
Ubezpieczenie w podróży - zgłoszenie szkody
-
Pomoc w podróży
-
Dokumenty
-
Częste pytania
+48 224 224 224 lub +48 22 205 50 60.
Centrum Alarmowe jest czynne całą dobę (24/7).
Pobierz i wypełnij formularz zgłoszenia szkody
Szkodę możesz zgłosić w wybrany przez siebie sposób:
- E-mailem - napisz do nas na:
szkody_osobowe@allianz.pl - zgłoszenia z polisy „W Podróży”
lub odszkodowania@allianz.pl - zgłoszenia z polisy „Twoja Podróż” - Telefonicznie - zadzwoń do nas na +48 224 224 224
- Pocztą tradycyjną - wyślij dokumenty na adres:
Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji Allianz Polska S.A.
ul. Rodziny Hiszpańskich 1
02-685 Warszawa
- Zgłoszenia z polisy „W Podróży”.
- Zgłoszenia z polisy „Twoja Podróż”.
Po zgłoszeniu szkody możemy poprosić CIę o dodatkowe dokumenty, np.:
- W przypadku kosztów leczenia, odpowiedzialności cywilnej, bagażu podróżnego - oryginały rachunków, faktur i kwitów kasowych oraz zeznania świadków
- W przypadku nieszczęśliwego wypadku - kopia dokumentu wyjaśniającego okoliczności i przyczynę zdarzenia, to jest protokołu wypadkowego, protokołu BHP, notatki służbowej Policji oraz postanowienia Prokuratury lub podanie adresu oraz numeru sprawy placówki prowadzącej postępowanie
- W stosunku do Uprawnionych niepełnoletnich, gdy opiekunem nie jest rodzic - kopia prawomocnego postanowienia sądowego o ustanowieniu opiekuna prawnego lub kuratora.
- W przypadku zlecenia wypłaty świadczenia na konto osoby lub instytucji innej niż Uprawnionego, obligatoryjnie powinno być ono poświadczone notarialnie za własnoręczność podpisu
Wszystkie dokumenty powinny być sporządzone w języku polskim lub przetłumaczone na język polski przez tłumacza przysięgłego.
Otrzymasz numer zgłoszenia, dzięki czemu będziesz mógł sprawdzić jego status, kontaktując się z nami telefonicznie lub przez e-mail.
Likwidator przeanalizuje Twoją sprawę i w razie potrzeby zada Ci dodatkowe pytania lub poprosi o dodatkowe dokumenty (np. protokół policyjny, kwit bagażowy). W przypadku pozytywnego rozpatrzenia sprawy otrzymasz wypłatę świadczenia lub odszkodowania.
- Jeśli nagle zachorowałeś lub miałeś wypadek i potrzebujesz pomocy – poinformuj nas o tym najszybciej jak to możliwe, abyśmy mogli zorganizować Ci niezbędne wsparcie (np. wizytę u lekarza).
- W przypadku kradzieży lub zniszczenia bagażu lub sprzętu sportowego zgłoś zdarzenie najpóźniej w ciągu 7 dni od daty powrotu do Polski lub kraju zamieszkania.
- Jeśli miałeś nieszczęśliwy wypadek – poinformuj nas o nim telefonicznie najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego zaistnienia. Jeśli z przyczyn niezależnych od Ciebie nie jest to możliwe – wtedy termin zgłoszenia zdarzenia upływa 7 dni od ustania tych przyczyn.
Jeśli nagle zachorowałeś i potrzebujesz pomocy – poinformuj nas o tym najszybciej jak to możliwe, abyśmy mogli zorganizować Ci niezbędne wsparcie (np. wizytę u lekarza).
Sposoby kontaktu:
- Zgłoszenia z polisy „W Podróży”. W wiadomości podaj numer zgłoszenia.
- Zgłoszenia z polisy „Twoja Podróż”. W wiadomości podaj numer zgłoszenia.