W przypadku gdy uważasz, że wypłacone Ci odszkodowanie jest zbyt niskie albo decyzja o niewypłaceniu środków nie jest właściwa, masz prawo zakwestionować opinię towarzystwa. Podstawa prawna takiego odwołania jest uregulowana w Ustawie z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym. To na ten przepis powinieneś się powołać w piśmie, które skierujesz do ubezpieczyciela.
Oczywiście teoretycznie w każdym przypadku masz prawo złożenia odwołania od odszkodowania czy też ogólnie reklamacji dotyczącej decyzji ubezpieczyciela. Natomiast jeśli rzeczywiście się na to decydujesz, to zrób to wówczas, gdy masz udokumentowane uzasadnienie. Pamiętaj, że towarzystwo nie zaakceptuje Twojego odwołania, jeśli nie znajdzie w nim wiarygodnych argumentów.
Wspomniana ustawa z dnia Ustawa z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym zawiera również informacje o formie, w jakiej należy złożyć odwołanie do ubezpieczalni. Otóż można to zrobić ustnie, elektronicznie lub pisemnie. Jeśli chodzi o pierwszą opcję, to w grę wchodzi załatwienie tego telefonicznie lub w oddziale towarzystwa. W przypadku formy elektronicznej możliwe jest skorzystanie z formularza online lub wysłania odwołania mailem – o ile ubezpieczyciel na to pozwala. Trzecie rozwiązanie, czyli forma pisemna, polega na złożeniu odwołania w oddziale towarzystwa lub wysłanie go pocztą tradycyjną. W przypadku gdy zrobisz to za pomocą wspomnianej poczty, pamiętaj o wyborze listu ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru. Dzięki temu będziesz mieć dowód nadania dokumentu. W jakim terminie ubezpieczony może się odwołać od decyzji ubezpieczyciela? Czy przepisy nakładają pod tym względem ograniczenia?