Zwrot ubezpieczenia OC – dokumenty
Zgodnie z zapisami Ustawy OC Ubezpieczyciel powinien dokonać zwrotu składki za ubezpieczenie OC niezwłocznie. A konkretnie - nie później niż w ciągu 14 dni od chwili, gdy otrzyma informację o wypowiedzeniu umowy, złomowaniu czy wyrejestrowaniu pojazdu. Aby ten proces przyspieszyć, warto jednak pamiętać o kilku kwestiach.
Po pierwsze – powód. Musimy wskazać konkretny powód rezygnacji z umowy – o tym piszemy powyżej. Dodatkowo warto wskazać zapis Ustawy, w oparciu o który wnioskujemy o zwrot składki.
Po drugie – dokumenty. Do wypowiedzenia musimy dodać kopię lub skan potwierdzenia z wydziału komunikacji, że pojazd został wyrejestrowany. Dotyczy to szczególnie sytuacji, gdy wnioskujemy o zwrot składki OC po zezłomowaniu pojazdu. W naszym piśmie lub e-mailu wskażmy też datę, z jaką tego wypowiedzenia dokonujemy. Oraz – co nie mniej ważne – wskażmy rachunek bankowy, na który zwrot powinien trafić. Dzięki temu pieniądze szybciej do nas dotrą. Oczywiście alternatywą jest także przekaz pocztowy.
I na koniec dobra wiadomość – nie musimy sami przygotowywać pisma odnośnie do zwrotu składki za ubezpieczenie OC. Możemy wykorzystać formularz dostępny w internecie. Na stronie Allianz znajdziemy powody i podstawę prawną rezygnacji z ubezpieczenia. Wystarczy więc, że pobierzemy odpowiedni dokument, dopiszemy numer rachunku bankowego i... to wszystko.