Poza wnioskiem o wyrejestrowanie samochodu potrzebne będą inne dokumenty, co zależy od powodu wyrejestrowania pojazdu. Po sprzedaży za granicę dołącza się potwierdzenie zbycia, czyli najczęściej umowę kupna-sprzedaży lub darowizny. Do wniosku należy dołączyć także samodzielnie napisane oświadczenie i kopię dokumentu potwierdzającego zarejestrowanie samochodu za granicą.
Jeśli chcesz wyrejestrować samochód po kradzieży, musisz dodatkowo przygotować zaświadczenie wydane przez policję, dowód rejestracyjny i jeśli posiadasz, to również kartę pojazdu. I w tym przypadku potrzebne jest samodzielnie napisane oświadczenie. Wyjaśniasz w nim, że samochód został skradziony. Należy również dopisać informację o świadomości odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań (zgodnie z art. 233 Kodeksu karnego). Jeśli dowód rejestracyjny i karta pojazdu zostały skradzione, potrzebne będzie oświadczenie wyjaśniające utratę dokumentów.
Zdarza się, że w przypadku trwałej utraty samochodu zniszczeniu ulegają także tablice rejestracyjne i dokumenty. W takich sytuacjach do jego wyrejestrowania potrzebne będzie pisemne potwierdzenie, co stało się z pojazdem, a także dowód wpłaty na rzecz gminy. Wpłata na rzecz gminy (na realizację zadań związanych z utrzymaniem czystości i porządku w gminach) to obowiązkowa opłata przy wyrejestrowaniu, jeśli zgłaszasz trwałą stratę pojazdu. Jej wysokość zależy od różnych czynników (na przykład od rodzaju pojazdu, który chcesz wyrejestrować). Informację o opłacie uzyskasz w urzędzie, w którym chcesz wyrejestrować pojazd.
Po wycofaniu samochodu z obiegu przez jego producenta do jego wyrejestrowania potrzebny jest jeden dokument. Może to być oświadczenie producenta, poświadczona kopia decyzji administracyjnej lub dokument potwierdzający, że samochód został odkupiony przez producenta.